پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۹۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
رئیس دانشگاه اصفهان گفت: پنج رشته مشترک با دانشگاه‌های خارجی راه‌اندازی شد که برخی مانند رشته بازی‌های رایانه‌ای برای نخستین بار در کشور و به شکل مشترک با دانشگاه کره تاسیس می‌شود.

شعارسال: هوشنگ طالبی ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان با تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: ۴۰ سال از پیروزی انقلاب را پشت سر گذاشتیم و در این مدت دستاوردهای خویی از نظر کمی و کیفی در بخش آموزشی کشور داشتیم.

وی افزود: توسعه کمی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها و تامین اساتید این موسسات، افزایش تعداد دانشجویان، ارتقای اساتید با تجربه و دارای مدارک دکترا، راه اندازی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در بسیاری از رشته‌ها از جمله این پیشرفت‌های آموزشی بوده است.

رئیس دانشگاه اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه همایش هفتادمین سال تاسیس دانشگاه اصفهان را در پایان سال پیش رو داریم که ۴۰ سال را در دوران پس از انقلاب گذارنده است، بیان داشت: این دانشگاه علاوه بر وظیفه سازمانی خود نقش نظارتی استان اصفهان را از نظر وزارت علوم برعهده دارد.

راه‌اندازی بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان

وی ادامه داد: مجوز بنیاد حامیان دانشگاه را از هیئت امنا دریافت کردیم و بر این اساس بنیاد حامیان دانشگاه اصفهان امسال راه‌اندازی می شود.

طالبی در ادامه به اهم فعالیت‌های دانشگاه اصفهان در سال گذشته اشاره و ابراز داشت: در بعد آموزشی علاوه بر فعالیت‌های روتین آموزشی یعنی تربیت نیروی انسانی سال گذشته بالغ بر چهار هزار نفر دانش آموخته در در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا داشتیم.

پذیرش رتبه‌های خوب کنکور و برگزیدگان المپیاد در دانشگاه اصفهان

وی با بیان اینکه سال گذشته با استقبال خوبی از سوی نخبگان متقاضی ورود به آموزش عالی مواجه بودیم و رتبه‌های خوب کنکور و برگزیدگان المپیاد را در دانشگاه اصفهان پذیرفتیم، بیان داشت: علاوه بر جوایزی که در بدو ورود به این دانشجویان پرداختیم برای نخستین بار در دانشگاه اصفهان کمک هزینه تحصیلی نیز به آنها پرداخت کردیم.

رئیس دانشگاه اصفهان از رصد دانش آموختگان پنج سال گذشته از نظر اثربخشی در جامعه خبر داد و تاکید کرد: از نظر اشتغال و نوع اشتغال این دانش آموختگان بررسی‌هایی انجام شد تا از نقاط ضعف و قوت خود مطلع شویم.

راه‌اندازی مرکز T.D.C در دانشگاه اصفهان

وی اضافه کرد: ایجاد مرکز T.D.C (توسعه عملکرد آموزشی) که متولی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت به اعضای هیئت علمی برای بالا بردن مهارت‌های تدریس است از دیگر فعالیت‌های مهم دانشگاه اصفهان در سال گذشته بوده است.

طالبی اظهار داشت: وظیفه دیگر این مرکز این است که آزمون ‌های مهارتی را از اعضا دریافت و نقاط ضعف و قوت اعضای هیئت علمی را در بعد آموزشی و تدریس تامین کند.

راه اندازی رشته بازی‌های رایانه‌ای به شکل مشترک با کره

وی با بیان اینکه راه‌اندازی چند رشته تحصیلی جدید از میان رشته‌های تقاضا محور را ملاک قرار داده‌ایم که نیازی از نیازهای جامعه را برطرف کند، ابراز داشت: پنج رشته مشترک با دانشگاه‌های خارجی راه‌اندازی شد که برخی مانند رشته بازی‌های رایانه‌ای برای نخستین بار در کشور و به شکل مشترک با دانشگاه کره تاسیس می‌شود.

رئیس دانشگاه اصفهان اضافه کرد: با راه‌اندازی این رشته نیروهای لازم برای تدوین بازی‌های رایانه‌ای تامین و از نظر درمانی در جهت بیماران جسمی - حرکتی و روحی روانی تاثیر دارد.

بازنگری سرفصل دروس و رشته‌ها در سال جاری

وی اضافه کرد: در حال بازنگری سرفصل دروس و رشته‌ها مطابق برنامه‌روتین دنبال هستیم و ویژگی این بازنگری در سال جاری این است که به دنبال سرفصل‌هایی برای ایجاد خلاقیت باشیم.

طالبی با اشاره به اینکه جذب اعضای هیئت علمی جدید را در مدنظر قرار دادیم، گفت: به منظور جبران کمبود اعضای هیئت علمی که بازنشسته شدند آیین نامه استاد وابسته را فعال کردیم و پنج نفر از اساتید ایرانی و خارجی را به عنوان اساتید وابسته جذب کردیم.

وی با اشاره به فعال کردن دوره‌های پسادکترا اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۳۰ نفر دانشجو و پژوهشگر در دوره‌های پسادکترا پذیرش شدند که کمک شایانی به افزایش کارایی از بعد پژوهشی در دانشگاه است.

رئیس دانشگاه اصفهان بیان داشت: مطابق مصوبه جدید این اجازه به دانشگاه های سطح یک کشور داده شده که تا ۴۰ درصد ظرفیت تحصیلات تکمیلی از میان استعدادهای درخشان انتخاب شوند که به ظرفیت علمی دانشگاه ارتقاء می بخشد.

وی با بیان اینکه در بعد پژوهشی در سال گذشته علاوه بر افزاش کیفی بروندادهای آموزشی در سطح کیفی مقالاتی را در مجلات یک درصد، پنج و ۲۵ درصد جهانی به چاپ رساندیم، بیان داشت: پژوهش‌های علوم انسانی ما در مجلات داخلی چاپ ‌شده است و در رتبه سوم پس از دانشگاه تهران و علامه طباطبایی (دانشگاه تخصصی علوم انسانی) از نظر مقالات هستیم.

طالبی ابراز داشت: سال گذشته با هدف معرفی سرمایه‌های غنی علوم انسانی به جهان و دستاوردهای جدید پژوهشی در علوم انسانی، مقالات و برون‌دادهای پژوهشی در بعد بین المللی به چاپ رساندیم.

ایجاد ظرفیت‌های جدید تحقیقاتی در دانشگاه اصفهان

وی با بیان اینکه سال گذشته ظرفیت‌های جدید تحقیقاتی ایجاد کردیم که شامل خرید تجهیزات جدید آزمایشگاهی داخلی است، گفت: برای خرید تجهیرات خارجی نیز به موقع اقدام کردیم به نوعی که با شرایط ارزی کنونی دیگر امکان خرید برای ما وجود نداشت.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته وضعیت خوبی از نظر رتبه‌بندی دانشگاهی در میان دانشگاه های جهان داشتیم، اظهار داشت: مطابق نظام های رتبه بندی جهانی در زمره هزار دانشگاه برتر دنیا هستیم و سال گذشته نیز رتبه خود را ارتقا دهیم

رسیدن به پنج دانشگاه تراز بین المللی، در افق هدف دانشگاه اصفهان

وی تاکید کرد: هدف ما رسیدن به پنج دانشگاه تراز بین المللی است و امیدواریم تا پنج سال آینده جزو برترهای آموزشی باشیم.

دستگیری از میان دانشجویان دانشگاه اصفهان در اغتشاشات نداشتیم

طالبی در پاسخ به سوالی در ارتباط با دستگیری دانشجویان در اغتشاشات سال گذشته و امسال گفت: هیچ مورد دستگیری یا ایجاد محکومیتی در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان در این اغتشاشات وجود نداشت.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 4 شهریور 97، کدمطلب: 4385633،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
ا.ف75
یکی از دلیل هایی که دانشگاه اصفهان روز به روز در رنکینگ جهانی در حال پیشرفت هست همین ارتباطاته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
چه خبر جذابی. مطمئنم رشته های فوق العاده جذاب و متفاوتی هستن که راه اندازیشون باعث جذب کلی علاقمند میشه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین