پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۱۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان با انتشار بیانیه‌ای در پی وحدت کلمه، تجمعات و راهپیمایی‌های چند روز اخیر اعلام کرد: اقتصاد مقاومتی را مسئولان جدی بگیرند، به زبان اکتفا نکنند.

شعار سال: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در پی وحدت کلمه، تجمعات و راهپیمایی‌های چند روز اخیر و اعلام برائت مردم انقلابی سراسر ایران از ساختارشکنان و اغتشاشگران و تجدید بیعت با امام امت و نظام اسلامی بیانیه‌ای صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است:

ملت انقلابی ایران با اجتماعات عظیم خود در چند روز اخیر در اکثریت به اتفاق شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها و با برگزاری راهپیمایی و رساندن صدای خود به گوش دشمنان و بدخواهان نظام، شکوه وحدت ملت ایران و انزجار از آشوبگران و تخریب کنندگان اموال عمومی را اعلام کردند و بار دیگر با آرمان‌های امام راحل(ره)، انقلاب اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کرده و نشان دادند که مشکلات معیشتی و اقتصادی هیچ تأثیری بر عزم ملت با بصیرت ایران در دفاع از آرمان انقلاب اسلامی و ولی فقیه نخواهد داشت.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در این بیانیه پس از تشکر ویژه از آحاد ملت انقلابی و مؤمن، ذکر چند نکته را ضروری دانسته و آورده است: تغییر مسیر اعتراضات اخیر برخی از هموطنان توسط سوءاستفاده‌کنندگان، نباید سبب فراموشی خواست و مطالبه حقیقی مردم و علت تجمعات اولیه آنان شود؛ اعتراض به روش قانونی در برابر مشکلات اجتماعی-اقتصادی موجود، حق طبیعی مردم بوده و مسئولان و صاحب منصبان و نمایندگان مردم در هر سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه باید در برابر نیازها و معضلات جامعه پاسخگو باشند، مشکلات و کمبودها را ریشه‌یابی کرده و با تمام توان و در حداقل زمان به دنبال راه چاره و بهبود شرایط باشند.

صدای نارضایتی‌های عادی مردم، بدون اغراق و سانسور، باید از رسانه‌های ملی بازگو شود، مردم باید احساس کنند مورد توجه قرار گرفته و صدایشان در صدا و سیما و رسانه‌های ملی شنیده می‌شود، نه رسانه‌های دشمن، چرا که اگر اتفاقات را آن‌گونه که هست پوشش ندهیم و جامعه را از پیش‌آمدهای اجتماعی آگاه نسازیم، آن زمان مردم برای پیگیری اخبار اتفاقات و چگونگی روند پیشرفت مطالباتشان به سراغ رسانه‌های دروغ‌پرداز و معاند خواهند رفت و این زمینه‌ساز بی‌اعتمادی مستمر شده و خود آسیبی بزرگ خواهد بود.

بدون شک رسیدگی به وضع اقشار ضعیف و دهک‌های پایین درآمدی و عموم نیازمندان جامعه در حالت مطلوب و درجه اول وظیفه مسؤولان است، اما در کنار این موضوع همه مردم نوع‌دوست جامعه برای پیگیری حقوق خود و هم‌میهنانشان تا احقاق حق مسؤولند؛ باید با افزایش همگرایی اجتماعی و نوع‌دوستی، تلاش برای ایجاد سازمان‌های مردم‌نهاد و تأسیس سندیکاهای کارگری از تضییع حقوق قشر زحمتکش،کارگران و افراد کم‌بضاعت جلوگیری شود و به اعتراضات این گروه از افراد جامعه احترام گذاشته و برای آن چهارچوب قانونی، بدون افراط و تفریط، تعریف شود.

از آنجا که حساب معترضین از اغتشاشگران و تخریب‌گران اموال عمومی جداست، ضمن درخواست مدارا و رسیدگی به خواست گروه اول از نیروی انتظامی، قوه قضائیه و تمامی نهادهای مربوطه درخواست می‌کنیم با اخلال‌گران، مزدوران و معاندین نظام اسلامی با اشد مجازات برخورد شود، باشد که مایه عبرت شوند و بار دیگر به خود اجازه تعدی به امنیت و جان و مال مردم و جامعه را ندهند.

راه حل مشکلات پیش آمده اخیر به خصوص در بحث‌های اقتصادی را از بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های اخیرشان استخراج می‌کنیم که «ویژگی کسانی که کار دشمن را در داخل کشور انجام می‌دهند این است که به جای این‌که پاسخگویی کنند، نقش مدعی را ایفا می‌کنند!»، «نمی‌شود که یک انسان یک دهه همه کاره کشور باشد، بعد یک دهه تبدیل شود به مخالف‌خوان کشور، بلکه باید پاسخگو باشد.» و «راهکار مقابله با دشمن این است که اقتصادمان را اقتصاد مقاومتی کنیم. اقتصاد مقاومتی را مسئولان محترم جدی بگیرند، به زبان اکتفا نکنند. ادارات دولتی محصول داخلی را بر محصول خارجی مشابه ترجیح ندهند. اقتصاد مقاومتی با واردات بی‌رویه نمی‌سازد، باید تولید داخلی را قوی کنیم، مردم به تولیدات داخلی اقبال کنند

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان حمایت قاطع خود را از تمامی مردم شریف و نهادهای انقلابی و قانون‌مدار در راستای نیل به حقوق شهروندی-اجتماعی برای عموم مردم و در جهت پیشرفت جامعه اسلامی در تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اعلام می‌دارد؛ باشد که قدمی در راستای ظهور یگانه منجی عالم بشریت(عج) برداشته شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 17 دی 96، کد مطلب: 658088: www.snn.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهسا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
میئله اینجاست که چهل ساله دارین همینو میگین ، پس کو اقدام و عمل؟
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین