پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۶۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
درپی قفل زدن به در تشکل دانشجویی در دانشگاه اصفهان توسط عده‌ای ناشناس، مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان طی بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد.
شعار سال: در همین راستا صالح عزیزی، دبیر مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در واکنش به تعرض به حریم دانشگاه و حرمت دانشجو و قفل زدن بر درب مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان توسط عده‌ای ناشناس گفت: اولین بار نیست که شاهد حرمت شکنی در ساحت دانشگاه هستیم. عده ای که هرگز خود را پایبند به قانون نمی دانند و به جای گفتمان و پذیرش نظرات دیگران دست به بی اخلاقی و حرمت شکنی می زنندنه دین دارند و نه آزادگی می شناسند.

متن توئیت عزیزی را ببینید:


بیانیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در واکنش به تعرض به حریم دانشگاه و حرمت دانشجو و قفل زدن بر درب مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان توسط عده‌ای ناشناس به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالَّذِینَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَنْ یَعْبُدُوهَا وَأَنَابُوا إِلَى اللَّهِ لَهُمُ الْبُشْرَى فَبَشِّرْ عِبَادِ
﴿۱۷ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِکَ الَّذِینَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِکَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ ﴿۱۸
و آنان که خود را از طاغوت به دور مى دارند تا مبادا او را بپرستند و به سوى خدا بازگشته‏ اند آنان را مژده باد پس بشارت ده به آن بندگان من که به سخن گوش فرامى‏ دهند و بهترین آن را پیروى می‌کنند اینانند که خدایشان راه نموده و اینانند همان خردمندان. [سوره زمر، آیات
۱۷ و ۱۸]

دانشگاه در هر جامعه‌ای تبلور عقلانیت و آوردگاه تکثر و تضارب آراء است، عقلانیتی که جز در سایه تفاهم و گفت و گو مجالی برای بروز و ظهور ندارد. دانشگاه نه تنها بستر ساز مشارکت مدنی و عرصه‌ای مناسب برای تمرین مردم سالاری، بلکه ساحتی بی‌همتا برای گفت و گو و تفاهم می‌باشد.

دانشجو در این میان مشعله دار رسالتی مهم در جامعه امروز ما است. او نه تنها منادی آزادی، عدالت، اخلاق و انسانیت است بلکه متعهدانه دل در گرو آرمان و عقیده‌ای دارد که نوید بخش فردایی بهتر برای جامعه خود و طنین افکن هویت خواهی و ارزش مداری است. دانشجو امروز بیش از گذشته پوینده راه تحول خواهی و اصلاح و میراث‌دار عهدی است که صمیمانه با جامعه خود بسته است و مصرانه بر آن پای می‌فشرد و جز در راه تعالی علم، فرهنگ و اخلاق در جامعه خود نمی‌کوشد.

مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان نیز خود را از این مهم بر کنار ندانسته و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است حال آن که تعرض عده‌ای ناشناس به مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان به راستی جای تامل و بسی تفکر دارد، اقدامی که با مساعدت و همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی، اداره امور فرهنگی و اداره حراست و حفاظت فیزیکی دانشگاه اصفهان در ساعات اولیه مرتفع گردید.

به راستی چگونه می‌توانیم مدعیان اسلام خواهی و عدالت در سطح جامعه خود باشیم در حالی که آغوشی برای پذیرش دیگری نداریم؟ به راستی چگونه می‌توانیم خود را منادیان اخلاق بنامیم، اما در تعرض به ساحت اخلاق آن هم در حریم دانشگاه حریصانه می‌کوشیم؟ ما به راستی به بیان مولانا در آستانه عیدی نو بازآمده‌ایم تا قفل‌های بسته را بشکنیم و بی‌پروا عصای خود را بر میله‌های این زندان بکوبیم، زندان جهالت‌ها، تمامیت خواهی، تنگ نظری و حسادت‌ها.

مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان ضمن انزجار از این اقدام، تعرض به حرمت دانشگاه و حریم دانشجو را محکوم کرده و بیزاری خود را از این قبیل اقدامات اعلام می‌دارد در این راستا از همکاری سایر نهاد‌های دانشگاه اصفهان صمیمانه قدردانی نموده و خواهان برخورد با هتاکان به ساحت دانشگاه و دانشجو ذیل قانون و آیین‌نامه‌های ذی‌ربط هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 24 اسفند 96، کد مطلب: 3430831: www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
هنوز یاد نگرفته ایم که نظرات مخالف خود را تحمل کنیم ؛ هنوز تحمل انتقاد را نداریم ؛ چه در داخل دانشگاه و چه خارج از آن
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین