پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۱۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
پژوهشگران بر این باورند که جزیره کیش با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی و ویژگی‌ها و تنوع طبیعی خود، می‌تواند از بزرگ‌ترین قطب‌های گردشگری ایران و حتی جهان باشد و اکنون نیازمند گردشگر و گردشگری الکترونیکی برای توسعه این صنعت پردرآمد است.

شعار سال: متخصصان معتقدند جزیره کیش با داشتن پتانسیل‌های بسیار بالا، نتوانسته است سرمایه‌گذاری صحیحی برای توسعه زیرساخت‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و همچنین برای بهره‌برداری از ابزارهای فناوری اطلاعات باهدف ازدیاد گردشگر داشته باشد. در صورت برطرف‌شدن چالش‌های موجود درزمینه فناوری اطلاعات با ایجاد مشاغل جدید در بخش‌های مختلف اقتصادی و با افزایش دستمزد و درآمد افراد، بر ساختار اجتماعی کیش تاثیرگذار خواهد بود. در همین راستا، پژوهشی انجام شده که به مسائل مربوط به گردشگری که فناوری اطلاعات در آن وارد شده می‌پردازد و ابعاد و اثرات مختلف گردشگری الکترونیک را بررسی می‌کند و مرز آن را با گردشگری سنتی که در گذشته بیشتر رایج بوده، مشخص می‌کند. در این پژوهش کاربردی، که ازسوی محققانی از دانشگاه تهران انجام شده است، تعداد ۳۸۲ نفر از گردشگران داخلی جزیره کیش مشارکت داشته و با استفاده از پرسشنامه مربوطه، به سوالات محققان پاسخ داده‌اند.

نتایج به‌دست‌آمده از این پژوهش نشان می‌دهد فناوری اطلاعات، به‌واسطه ایجاد محیط اطلاعاتی برای هریک از موسسات گردشگری و ایجاد ساختار اطلاعاتی متمرکز، در سیستم گردشگری جزیره کیش تاثیرگذار است. بخش‌های مختلف این صنعت در این محیط اطلاعاتی، می‌توانند به شناسایی فرصت‌های تجاری در بازار پرداخته، به توسعه همکاری با تهیه‌کننده‌ها و واسطه‌ها بپردازند و همچنین، می‌توانند موسسات غیررسمی را برای توسعه و ارائه خدمات گردشگری ایجاد کنند. آن‌طور که آیدا برادران نیا، محقق برنامه‌ریزی گردشگری و همکارانش از پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران می‌گویند یکی از زیرساخت‌های اساسی که می‌تواند به گردشگری الکترونیکی وجهه مناسب و استانداردی بدهد، آماده‌سازی ابزارها، المان‌ها و امکانات شهری براساس الگوهای گردشگری الکترونیکی است و برای رسیدن به چنین الگویی، نیازمند تدوین یک سند استاندارد برای جزیره الکترونیکی هستیم که در آن تمامی نیازسنجی‌ها و پیش‌بینی‌های لازم برای تامین خواسته‌های گردشگران انجام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 6 شهریور 97، شماره: 3432545


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
ا.ف75
جهان چقدر داره علت ها و معلول های متفاوت و زیادی پیدا میکنه! فهم جهان روز به روز سخت و سخت تر میشه
ناشناس
Germany
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
همه ی فعالیتها برای جذب گردشگر بیشتر در این مرکز گردشگری ایران باید انجام بشه. این فعالیتها باعث پیشرفت و منافع خودمونه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین