پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۹۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳
"تغییر ماهیت گردشگری به سمت گردشگری الکترونیک" شعار امسال روز جهانی گردشگری است، ضرورتی جهانی و انکار ناپذیر که مورد تاکید مسئولان آذربایجان غربی در همایش روزجهانی گردشگری قرار گرفت.
شعارسال: همه ساله پنجم مهرماه مصادف با 27 سپتامبر روز جهانی گردشگری نامگذاری شده، صنعتی که یکی از مهمترین منابع درآمدی غیرنفتی بسیاری از کشورهای جهان است.

شعار امسال روز جهانی گردشگری"تغییر ماهیت گردشگری به سمت گردشگری الکترونیک "است به همین مناسبت مراسمی جهت گرامیداشت روز جهانی گردشگری با حضور مسئولین استانی و فعالان حوزه گردشگری آذربایجان غربی برگزار شد.

همدلی و هم‌افزایی تمام ارگان‌ها در توسعه گردشگری آذربایجان غربی ضروری است

پیمان آرامون، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در این مراسم گفت: تنها سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی گردشگری نیست بلکه همدلی و هم‌افزایی تمام ارگان‌ها در توسعه گردشگری آذربایجان غربی ضروری است.

وی با بیان اینکه، دغدغه استاندار آذربایجان غربی نیز توسعه گردشگری است، عنوان کرد: پس از بازدید اخیر استاندار آذربایجان غربی از مسیرهای جاذبه‌های گردشگری ارومیه، 45 میلیارد ریال جهت بهسازی مسیرهای منطقه سیلوانا و پیست اسکی خوشاکو اختصاص یافت.

آرامون اشاره کرد: موقعیت جغرافیایی آذربایجان غربی به گونه‌ای است که این استان شاهراه ارتباط ایران و آسیا با اروپا است پس باید از این امتیاز به نفع توسعه استان استفاده کنیم البته در آذربایجان غربی مجموعه‌ای از تمام امکانات لازم برای بهره‌مندی از صنعت گردشگری وجود دارد که این امکانات شامل جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی است.

جانشین ستاد خدمات سفر آذربایجان غربی در ادامه افزود: توجه به گردشگری الکترونیک یکی از راه‌های توسعه گردشگری است و در آذربایجان غربی نیز باید از این شاخه گردشگری استفاده کنیم؛ ما نیز در مجموعه استانداری از تمام نظراتی که در جهت توسعه گردشگری باشد استقبال می‌کنیم.

50 تیزر معرفی تک آثار تاریخی و گردشگری آذربایجان غربی تولید شده است

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در مراسم روز جهانی گردشگری اظهار کرد: گردشگری الکترونیک رویکرد جدیدی است که باید برنامه‌ریزی های مفصلی در این خصوص انجام دهیم و به همین منظور به دنبال فعال کردن اتاق فکر گردشگری هستیم.

وی ادامه داد: یکی از ارکان مهم توسعه گردشگری مطبوعات و رسانه‌ها هستند که همیشه حضور فعال و پررنگی در برنامه‌های مجموعه میراث فرهنگی دارند در همین راستا همچنین 50 تیزر معرفی آثار تاریخی و گردشگری آذبرایجان غربی تولید شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: به دنبال افزایش بازه زمانی برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی گردشگری در آذربایجان غربی هستیم که حمایت مدیریت عالی استان را می‌طلبد.

گردشگری دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد

سرهنگ عاشوری، از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز با اشاره به قرار گرفتن در هفته دفاع مقدس اشاره کرد: میراث فرهنگی ارزش‌های هویتی مردم هستند و سازمان میراث فرهنگی میراث‌بان هویت تاریخی مردم را بر عهده دارد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: توسعه و ترویج گردشگری دفاع مقدس و راهیان نور باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد زیرا این امر در انتقال معارف جنگ و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آتی تاثیر زیادی دارد.

ارومیه 2020 برنامه‌ای جهت معرفی برند گردشگری ارومیه در سطح جهانی

محمد حضرت پور، شهردار ارومیه نیز در آیین گرامیداشت روز جهانی گردشگری تصریح کرد: معرفی ارومیه به عنوان شهر گردشگری بین‌المللی در سال 2020 میلادی یکی از برنامه‌های شورای اسلامی و شهرداری ارومیه برای توسعه صنعت گردشگری و معرفی برند گردشگری ارومیه در سطح جهانی است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی با بهره‌مندی از آثار تاریخی غنی از جمله مساجد تاریخی و کلیساهای بزرگ ظرفیت بی‌بدیلی در گردشگری مذهبی دارد و باید از این مهم به عنوان یکی از ظرفیت‌های توسعه گردشگری آذربایجان غربی استفاده کرد.

تجلیل از معاون سابق گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، رئیس خانه مطبوعات و فعالان گردشگری پایان بخش برنامه گرامیداشت روز جهانی گردشگری بود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 5 مهر 1397 ، کدخبر: 13970705000542 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین