پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۱۵۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال پذیرای ۳۰۰ هزار مسافر نوروزی باشیم، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده قیمت اقامت در هتل در نوروز امسال افزایش پیدا می‌کند.

شعار سالعلیرضا قائدیان در نشست خبری ستاد نوروزی جزیره کیش با بیان اینکه از اوایل بهمن‌ ماه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی تشکیل شد اظهار داشت: این ستاد فعالیت‌های خود را در قالب ۱۱ کمیته تخصصی تعریف کرد و برنامه‌ریزی‌های متعددی برای پشتیبانی و تدارکات هر چه بهتر سفرهای نوروزی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه تمهیداتی پیش‌بینی شده تا کسانی که مقصد سفر خود را جزیره کیش انتخاب می‌کنند بتوانند تحت شرایط و ضوابط این جزیره در شرایط بهتری اقامت داشته باشند، گفت:‌جزیره کیش با توجه به وسعت جغرافیایی و تاب‌آوری روابطی را در بخش حمل و نقل دارد که در ستاد نوروزی این روابط تعریف شده است.

وی با اشاره به خطوط دریایی بین بنادر جزیره کیش گفت:‌ سه بندر چارک، آفتاب و لنگه در جزیره کیش وجود دارد که پیش‌بینی‌هایی انجام شده تا در ایام نوروز بتوانیم حمل و نقل دریایی بدون مشکلی برای مسافران در بین این بنادر داشته باشیم.

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش افزود: در ایام نوروز چهار فروند شناور حمل و نقل خودرو و مسافر به ناوگان دریایی کیش اضافه می‌شود.

وی همچنین درباره وضعیت ناوگان کیش ایر برای انجام سفرهای نوروزی گفت: ماموریت اصلی سازمان منطقه آزاد کیش تقویت بخش مسافری است بنابراین به غیر از ایام تعطیلات نوروز در سایر ایام هم بخش تقویت گردشگری را برعهده داریم.

قائدیان درباره ناوگان کیش ایر اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ فروند هواپیما در ناوگان کیش ایر فعال هستند که به طور متوسط روزانه چهار هزار صندلی در مسیر کیش توسط این ناوگان فعال است.

وی ادامه داد: برای تقویت بحث گردشگری در سفرهای نوروزی موضوع حذف پروازهای غیرمرتبط به مقصد و مبدأ کیش را در دستور کار خود قرار دادیم و قرار بر این شد که مسیرهای غیرمرتبط به سمت کیش حذف شوند.

قائدیان ادامه داد: از سوی دیگر اضافه شدن پروازها به مقصد کیش را افزایش دادیم به طوری که فرودگاه‌های کاشان، آبادان و یزد اخیرا به خط پروازی کیش اضافه شده‌اند و فرودگاه‌های دزفول و همدان هم به زودی به خط پروازی کیش اضافه می‌شوند.

وی با بیان اینکه فروش بلیت هواپیمای کیش ایر از طریق سایت این شرکت هواپیمایی را با کمترین نوسان قیمتی در دستور کار خود قرار دادیم گفت: البته ۶۰ درصد پروازهای کیش توسط سایر ناوگان حمل و نقلی انجام می‌شود اما ما سیاست‌هایی را به دنبال داریم که بتوانیم برای مدیریت قیمت بلیت‌های چارتر اعمال کنیم.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به قیمت بلیت هواپیما به مقصد این جزیره اظهار داشت: یکی از شاخص‌های تعیین کننده در قیمت مقررات سازمان هواپیمایی کشور است و یک بخش دیگر هم بحث عرضه و تقاضاست و ما تلاش می‌کنیم که قیمت‌ها نوساناتی نداشته باشند. از همین منظر آبان‌ماه قیمت پروازهای تهران کیش از طریق فروش بلیت کیش ایر ثابت شد و سیاست‌های ما در راستای کنترل بازار است.

رئیس ستاد نوروزی جزیره کیش با اشاره به شرایط ورود خودرو به این جزیره در ایام نوروز گفت: امسال مقرر شده است که خودروهای تولید داخل کشور از سال ۹۰ به بعد با در دست داشتن معاینه فنی و خودروهای خارجی با سال تولید ۸۵ به بعد با داشتن برگه معاینه فنی امکان ورود به جزیره را داشته باشند.

وی تاکید کرد: میزان ماندگاری خودروها در جزیره کیش پنج روز تعریف شده و هزینه آن برای ورود ۲۰۰ هزار تومان است. همچنین ورود خودروهایی شامل کامیون، کامیونت، وانت و مینی‌بوس به جزیره ممنوع است.

قائدیان در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی ایلنا مبنی بر آمادگی هتل‌ها و تغییر قیمت‌ اقامت در هتل‌ها اظهار داشت: ۵۲ واحد اقامتی از رده دو تا پنج ستاره شامل ۱۲ هزار شب تخت اقامت برای ایام نوروز آماده است.

وی با تاکید بر اینکه امسال واحدهای اقامتی افزایش قیمت نخواهند داشت، گفت:‌ برای ارائه خدمات و ارائه سرویس‌دهی به مسافران در هتل‌ها تیم نظارت تشکیل شده است که نظارت دقیق بر عملکرد هتلداران دارند.

وی همچنین با اشاره به امکان بازدید از جزیره هندورابی گفت: پیش‌بینی‌های بازدیدهای یک روزه به جزیره حفاظت شده هندورابی انجام شده است و شناورهایی برای تردد مسافران در این خط آماده‌باش هستند.

قائدیان همچنین درباره استفاده از فرودگاه جزیره هندورابی گفت: فعلا خدمات پروازی از فرودگاه هندورابی نخواهیم داشت و از خدمات این فرودگاه برای ورزش‌های دریایی استفاده می‌کنیم و خدمات هوایی در ایام نوروز ندارد.

رئیس ستاد نوروزی جزیره کیش با اشاره به استقرار مسافران در مکان‌هایی به غیر از هتل‌ها اظهار داشت: ظرفیت پذیرش مسافر در هر مقصد گردشگری قابل تعریف است و با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود ظرفیت هتل‌ها پاسخگوی مراجعه مسافران نباشند سه حوزه کمپ برای مسافران در جزیره کیش تعریف شده است مجموعه کمپ الغدیر با دو هزار چادر اقامتی، کمپ مجموعه ورزشی المپیک با ۵۰۰ چادر اقامتی برای مجردها و مسافران انفرادی و ستاد اسکان فرهنگیان با ظرفیت ۱۰ مدرسه و ۶۸ کلاس برای پذیرش مسافران نوروزی آماده‌باش هستند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به امکان استفاده مسافران از واحدهای مسکونی شخصی گفت: در کنار تعریف کردن سه کمپ به استقبال مسافران و مراکز اقامتی هتل‌ها، امکان استفاده از واحدهای شخصی هم فراهم است و سازمان مناطق آزاد بر روی این واحدها هم نظارت دارد.

قائدیان ادامه داد: مسافرانی که چادر مسافر همراه خود دارند باید در جانمایی های مشخص شده چادر را نصب کنند. هزینه استقرار در کمپ‌های فراهم شده هر شب ۴۰ هزار تومان است که اگر چادر توسط خودِ مسافر فراهم شود این هزینه به ۲۰ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه پیش بینی می‌شود جزیره کیش امسال پذیرای چه تعداد مسافر باشد، ‌گفت:‌ سال گذشته ورودی مسافران به جزیره ۲۲۰ هزار نفر بوده که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به ۳۰۰ هزار مسافر - شب برسد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با تاکید بر وزارت‌های ۲۴ ساعته بر مدیریت مسافران و پاسخگویی سازمان به شکایت و پیشنهادات مسافران اظهار داشت: ستاد نوروزی سازمان منطقه آزاد کیش نظارت ۲۴ ساعته دارد و شماره تماس ۴۴۱۴ برای پاسخگویی به مسافران در نظر گرفته شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت پرواز خبر ، تاریخ انتشار 20 اسفند 96، کدمطلب: 56458 ، www.airlinepress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
خوبه که هنگام نوروز قیمت ها چندبرابر نمیشه ؛ این جزیره هنوز پتانسیل های بسیاری برای جذب گردشگر در ایران دارد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین