پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۲۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۳
استاندار گلستان از ایجاد 7 هزار و 331 شغل از ابتدای سال جاری تا امروز در استان خبر داد و گفت: هدف ما ایجاد 30 هزار شغل در استان است.

شعارسال: سیدمناف هاشمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان میزبان سه عضو دولت در هفته دولت بوده است و از روز سه‌شنبه گذشته این عزیزان در استان گلستان حاضر شده و خوشبختانه روند افتتاح پروژه‌ها خوب است.

وی ادامه داد: امروز قرار است وزیر آموزش و پرورش در استان گلستان حاضر شوند و در منطقه گمیشان که جز مناطق محروم استان محسوب می‌شود، حاضر خواهند شد.

استاندار گلستان بیان کرد: مراوه‌تپه یکی دیگر از شهرستان‌های محروم استان است و تلاش خواهیم کرد تا برخورداری مردم از خدمات دولت در این منطقه نیز به میزان مناسبی برسد تا شاهد پیشرفت این منطقه در استان گلستان هم باشیم.


ایجاد بیش از 7 هزار شغل در گلستان+++++++++کشاورزی اخبار ویژه


ایجاد بیش از 7 هزار شغل در گلستان+++++++++کشاورزی اخبار ویژه


هاشمی گفت: 2 هزار و 728 پروژه با اعتبار بیش از 940 میلیارد تومان با اشتغال 3 هزار و 770 نفر در هفته دولت امسال کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری خواهد رسید که 463 میلیارد تومان آن عمرانی و 476 میلیارد تومان آن اقتصادی است.

وی اضافه کرد: بیشترین پروژه‌ها را با 519 پروژه در گنبدکاووس داشته‌ایم و در گرگان 141 پروژه داریم که به تناسب در تمام 14 شهرستان استان پروژه‌ها در هفته دولت امسال افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در دهه فجر نیز 800 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر سال گذشته افتتاح و کلنگ‌زنی شده که اگر منصفانه در نظر بگیریم در از امروز تا یک سال گذشته پروژه‌های قابل توجهی افتتاح و یا کلنگ‌زنی شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم توسعه زیرساخت‌ها و افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها در استان افزایش یابد، گفت: در حوزه رفع موانع تولید و پرداخت تسهیلات در این بخش اتفاقات خوبی در استان رخ داده که تاکنون براساس آمار ارائه شده یک هزار و 50 میلیارد تومان تسهیلات مستقیم و غیرمستقیم پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: گردشگری استان گلستان طی یک سال گذشته در جایگاه دوم یا سوم بوده و تلاش داریم توسعه گردشگری را در استان داشته باشیم.

استاندار گلستان در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان گلستان گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده 100 درصد مطالبات کشاورزان در حوزه خرید تضمینی کلزا، جو و سیب‌زمینی پرداخت شده و تاکنون 75 درصد مطالبات کشاورزان در حوزه خرید تضمینی گندم پرداخت شده است.

هاشمی بیان کرد: یکی از مباحثی که ما به دنبال آن هستیم رسیدن به ایجاد 30 هزار شغل در استان است در حالی که برنامه دولت ایجاد 20 هزار شغل در استان است و از ابتدای سال جاری تا امروز در استان گلستان ایجاد 7 هزار و 331 شغل به ثبت رسیده است.

اجرای طرح 70 روستای بدون زباله در گلستان

استاندار گلستان در خصوص حل مشکل زباله در استان گلستان، خاطرنشان کرد: در بودجه سال 1397 حوزه زباله، سایت‌های زباله، امکانات و ماشین‌آلات در این بخش را جدی دیده‌ایم و تلاش داریم بحران زباله را در استان گلستان کنترل کنیم.

وی ادامه داد: سایت بزرگی در هفته دولت در منطقه شمال استان ایجاد شده، وضعیت منطقه هزارپیچ و پشت ساختمان استانداری را تعیین تکلیف کردیم، امکانات و ماشین‌آلات جدیدی را به استان وارد کریدم و در تلاشیم طرح تفکیک زباله از مبدا را در شهرها و روستاها اجرا کنیم که 70 روستا را در غالب طرح روستای بدون زباله شناسایی کرده‌ایم و قرار است طرح در آن روستاها ایجاد شود.

استاندار گلستان گفت: در حوزه شهری نیز به شکل پایلوت در 14 نقطه شهرهای استان طرح قرار است اجرا شود و انتظار داریم رسانه‌ها از حوزه‌های مرتبط مطالبه کنند زیرا این پروژه می‌تواند مشکلات زیست محیطی ما را به شدت کاهش دهد.

هاشمی در بخش دیگر در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تولید محصولات کشاورزی بیش از حد نیاز استان، گفت: الگوی کشت ما باید در استان اصلاح شود و جهاد کشاورزی باید در این راستا گام‌های موثری بردارد.

وی اضافه کرد: کشاورزان ما نیز باید تولید محصولات را از روش سنتی به مکانیزه با استفاده کارشناسی از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی پیش ببرند.

استاندار گلستان در بخش دیگری در خصوص گرانی‌های حاکم بر بازارهای استان تصریح کرد: فضای گرانی متاثر از فضای روانی داخل و خارج از کشور است و بسیاری از مسائلی که در استان وجود دارد را نمی‌توان در سطح استانی برطرف کرد زیرا ناشی از اتفاقات کل کشور است.

هاشمی بیان کرد: اما استان گلستان در این بخش در حوزه‌های استانی به خوبی عمل کرده است و تا آنجایی پیش رفته‌ایم که گلستان در حوزه پاسخگویی به مردم، استان پنجم کشور است اما در تلاش هستیم که مسائلی را که می‌توان در استان رسیدگی و حل کرد را با تمام توان حل کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص میزان حقوق مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شناسایی نجومی‌بگیران، گفت: ما در استان گلستان حقوق نجومی نداریم و اگر داریم من خبر ندارم اما بر اساس اطلاعات موجود خوشبختانه نجومی‌بگیر در استان وجود ندارد.

استاندار گلستان در خصوص خسارت‌های وارد شده به زیرساخت‌های استان ناشی از قطع برق در فصل تابستان خاطرنشان کرد: خسارت جدی بجز در دو بخش صنعت و مرغداری‌ها در استان نداشتیم اما بخاطر رفع مشکل تامین برق در استان به شدت به دنبال ایجاد نیروگاه جدید در استان و توسعه نیروگاه علی‌آبادکتول هستیم.

هاشمی در خصوص مباحث مطرح شده درباره پروژه پسماند در استان، گفت: اجرای پروژه پسماند یکی از افتخارات استان گلستان است که بدون عقد قرارداد برای اجرای فاز یک آن هزینه میلیاردی شده و آن هم استفاده از امکانات و تجهیزات موجود دستگاه‌های اجرایی، سپاه، ارتش و دیگر نهادها بوده است.

وی گفت: در بسیاری از موارد می‌توان بدون عقد قرارداد و با استفاده از تجهیزات موجود در استان پروژه‌ها را به سمت جلو پیش برد و انتظار داریم مدیران اینگونه تعامل و همکاری را در حوزه‌های مختلف در دستور کار خود قرار دهند.

هاشمی تاکید کرد: در پروژه پسماند فضا برای ایجاد فضای سبز آماده است و پروژه در مرحله مطالعه و تبدیل به پارک است و زمین از منابع طبیعی به سازماند پسماند واگذار شده و در حال تصویب طرح هستیم و خوشبختانه از برنامه عقب نیستیم و برای این پروژه پنج میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 5 شهریور 1397 ، کدخبر: 13970605000078 ، www.golestan.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
ا.ف75
این شغل ها چرا اطلاع رسانی نمیشن؟ با تموم ظرفیت هاشون باید گفته بشن تا اینکه بتونیم برای جوون هامون برنامه ریزی داشته باشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
پس چرا اینهمه بیکار داریم؟ ما ک نفهمیدیکم مشکل از کجاسم.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین