پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۶۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۹
استاندار گلستان گفت: در ابتدای حضور در گلستان با معضل بزرگ دفن زباله و نخاله ها و فاضلاب در منطقه هزارپیچ گرگان مواجه شدم اما هیچ ارگان و شخصی پاسخگوی این اقدام نبود.

شعارسال: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی، در مراسم اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا استان، اظهار کرد: در شرایطی که کشور ما با مشکل انتقال زباله از شهری به شهر دیگر مواجه است، کشورهای پیشرفته دنیا به دلیل بهره مندی زیاد از مزایای طرح تفکیک و تولید انرژی و محصولات متنوع، از زباله های بیشتر استقبال می کنند.

وی از غیبت محیط زیست و سازمان های مردم نهاد در مراسم اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا انتقاد کرد و گفت: حل مشکل زباله بدون کمک و حضور این گروه ها دشوار بوده و انتظار می رفت آن ها به واسطه مسئولیت و اهداف ذاتی خود، پیشتاز اجرای این طرح باشند.

استاندار گلستان بر فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا (محل تولید) اشاره کرد و افزود: این طرح، اقدام عمرانی و دارای چشم انداز ظاهری نیست و بر همین اساس ممکن است از آن استقبال نشود.

هاشمی ادامه داد: در ابتدای حضور در گلستان با معضل بزرگ دفن زباله و نخاله ها و فاضلاب در منطقه زیبا و جنگلی هزارپیچ گرگان مواجه شدم اما هیچ ارگان و شخصی پاسخگوی این اقدام نبود و مسئولیت آن را بر عهده نمی گرفت.

وی گفت: این محل در اقدامی ضربتی و کوتاه مدت از وجود زباله ها پاک و در آستانه تبدیل شدن به پارکی زیبا و جنگلی برای مردم است که امیدواریم این اقدام به نمونه ای قابل اجرا برای همه شهرهای گلستان و دیگر استان های کشور تبدیل شود.

استاندار گلستان با بیان این که چرا به خود جرات داده ایم که ۳۷ سال همه زباله و فاضلاب ها را در بهترین و بکر ترین منطقه جنگلی استان دفن کرده و نسبت به عواقب آن بی توجه باشیم، افزود: یکی از موضوعاتی که در راستای کاهش آسیب زباله های استان باید مورد توجه قرار بگیرد، کمتر شدن تولید پسماند است.

هاشمی ادامه داد: تولید زباله روزانه هر گلستانی حدود ۶۰۰ گرم و کمتر از میانگین کشوری است، اما همچنان از استانداردهای جهانی بیشتر بوده و به فرهنگ سازی مستمر برای کاهش تولید و همچنین تفکیک آن از مبدا احتیاج داریم.

وی افزود: هم اینک وضعیت نهرها و رودخانه های گلستان و بخشی از پارک ملی گلستان به دلیل انباشت زباله ها نامناسب و نیازمند توجه بیشتر برای پاکسازی است.

استاندار گلستان حرکت استان را به سمت توسعه گردشگری با شتاب فراوان عنوان کرد و یاد آور شد: ولی این گونه مشکلات مانع جدی رسیدن به اهداف بلند و توسعه پایدار است که باید با توجه بیشتر و اجرای مستمر طرح های پاکسازی و ارائه آموزش های متعدد این آسیب ها را تا حد امکان کاهش داد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 شهریور 1397 ، کدخبر: 4392603،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
ا.ف75
فعلا که در استان های شمالی دست به ابتکاری زدن که حرف نداره! زباله هارو میریزن تو طبیعت! میگن طبیعت رو زود هم نابود میکنه! دستاورد بیشتر از این؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
ن تننها گلستان تو مازندرانم در این مورد شنیده شده و جالب اینجاس بعد از کلی تلاش برا دفع درس زباله ی عده برا طرحایی ک ارایه شده بخاطر هزینه بالا مخالفت کردن و بعد جاهای دیگه ازشون خونده میشه ک ما تو فکر این موضوعات هستیم و رسیدگی میکنیم..م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین