پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری کشور گفت: گردشگری در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار بسیار اهمیت دارد.

شعار سال: جلال تاجیک در همایش معرفی منطقه نمونه گردشگری جزیره اسلامی (شانلی) افزود: توسعه گردشگری علاوه بر اینکه می تواند در رونق اقتصادی تاثیر گذار باشد، در کاهش آسیب های اجتماعی نیز تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام گرفته در حوزه گردشگری کشورهای مختلف این نتیجه به دست آمده که کشورهای پیشرو در عرصه گردشگری، اقتصاد و صنعت پایدار و سالمی دارند و بر این اساس و برای پیشرفت کشور باید به توسعه گردشگری توجه ویژه ای داشته باشیم.

مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری کشور همچنین گفت: با ورود هر گردشگر به کشور ۵ شغل به صورت مستقیم ایجاد می شود پس می توان گفت بین گردشگری و ایجاد اشتغال ارتباط مستقیم وجود دارد.

وی با اشاره به تعداد مناطق نمونه گردشگری در کشور خاطر نشان کرد: در دولت نهم و دهم یک هزار و ۱۶۸ منطقه نمونه گردشگری در کشور مجوز فعالیت گرفتند که این آماری نجومی و غیر واقعی است چرا که بسیاری از مجوز ها بر اساس سفارش های نادرست صادر شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در دولت یازدهم با ارزیابی مناطق نمونه گردشگری، مجوز بسیاری از آن ها باطل خواهد شد و به یک آمار واقعی در این حوزه خواهیم رسید که بر همین اساس برای تامین زیر ساخت های مورد نیاز ایجاد مناطق نمونه گردشگری ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و ساماندهی بسترهای زیرساختی مناطق نمونه گردشگری به اتمام رسیده است.

گفتنی است همایش معرفی منطقه نمونه گردشکری جزیره اسلامی (شانلی) عصر دیروز در تالار دانیال تبریز برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار چهارشنبه ۲۲ مهر 1394، کد مطلب: 2940843: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین