پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۶۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۱
نایب‌رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران با اشاره به اینکه وزیر صمت در حوزه توسعه صادرات ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است، گفت: با خروج آمریکا از برجام هشدارهای لازم به مسئولان تجاری کشور داده شد ولی آنها به این هشدارها توجه نکردند.

شعارسال: امیر عابدی با اشاره به اینکه در سال گذشته و با خروج آمریکا از برجام بسیاری بازرگانان و تجار نسبت به پیامدهای این اتفاق سیاسی به وزیر صمت هشدار دادند ولی وی توجه نکرد، گفت: درشش ماه گذشته شاهد بودیم که وزارت صمت ارز دولتی که باید به ورود کالاهای اساسی اختصاص می‌داد به شرکت‌های بی‌هویتی اعطا کرد که موجب گرانی و اخلال در نظام اقتصادی کشور شدند.

وی تصریح کرد: صنایعی همچون فولاد و پتروشیمی باید ارز به‌دست آورده از صادرات محصولات خود را به دولت تحویل دهند ولی متاسفانه از ابتدای سال جاری این نوع ارز به دولت تحویل داده نشد و برخی از مسئولان مرتبط با صنایع پتروشیمی و فولاد با فروش ارز به‌دست آمده از صادرات در بازار آزاد به نوعی موجب افزایش نرخ ارز و سوداگری اقتصادی شدند.

عابدی از سوءمدیریت و بی‌تدبیری در وزارت صمت انتقاد کرد و افزود: 20 میلیارد دلار ارز دولتی به شرکت‌های بی‌هویتی داده شد که محصولات خریداری شده خود را با نرخ ارز آزاد در بازار به قشرهای مختلف مردم فروختند.

نایب‌رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران از عدم وجود سیاستی واحد و هدف‌دار به منظور حمایت از بخش خصوصی در وزارت صمت انتقاد کرد و گفت: معاونان و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ‌گونه توجه‌ای به رشد بخش‌خصوصی در کشور ندارند و حتی با بخشنامه‌های یکباره موجب می‌شوند تا سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری درکشور دلسرد شوند.

وی اضافه کرد: فارغ از اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صمت در مجلس شورای اسلامی به نظر بنده حوزه‌های صادراتی در کشور هیچگونه چشم‌انداز روشنی ندارند.

عابدی تصریح کرد: به نظر من وزیر صمت جدیت لازم به منظور حل مشکلات صادراتی و صنعتی کشور را ندارد و استیضاح حق نمایندگان مجلس است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 7 شهریور 1397 ، کدخبر: 429236 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
ا.ف75
به جای اینکه بیایم وزارت خونه هارو با کمک هم به یه ثبات و پیشرفتی برسونیم درگیر بازی های جناحی میکنیم خودمون رو
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
اینهمه استیضاح قراره به جایی هم برسه؟ کاش وقتشونو بیشتر برای رفع مشکلات میگذاشتن.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین