پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۵۳۸۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مشکلات متعدد وزارت آموزش و پرورش به ویژه در حوزه مالی، پیشنهادی برای حل آن داد.

شعارسال: ضیاءالله اعزازی ملکی با اشاره به اینکه موظف کردن قانونی دستگاه‌های دیگر مبنی بر کمک به آموزش و پرورش قابل دفاع و استقبال است، گفت: این وزارتخانه با مشکلات متعددی رو به رو است که در صورت عدم همکاری دیگر دستگاه‌ها این مشکلات دو چندان خواهد شد؛ این در حالی است که به غیر از کمبودهای حوزه گرمایشی و سرمایشی، این وزارتخانه با مشکل بزرگتری با عنوان فرسایش مدارس رو به رو است لذا دستگاه‌های دیگر نیز باید برای نوسازی و بازسازی مدارس وارد میدان شوند.

تزریق درصد بالایی از بودجه به آموزش و پرورش برای دولت ممکن نیست

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه بهتر است به جای کمک دستگاه‌های دیگر به آموزش و پرورش، این وزارتخانه بودجه بیشتری در دست داشته باشد اما از آنجا که تزریق درصد بالایی از بودجه به آموزش و پرورش برای دولت ممکن نیست این وزارتخانه باید از ظرفیت دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های درآمدزا بهره ببرد، ضمن آنکه بودجه دیگر دستگاه‌ها نیز از بودجه عمومی کشور، نفت و در نهایت دولت تامین می‌شود.

آموزش و پرورش مسئله واگذاری‌ها را جدی بگیرد

وی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های کشور باید در خدمت آموزش و پرورش کشور باشند، افزود: این وزارتخانه همچنین باید مسئله واگذاری‌ها را جدی بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین معتقد است اقدامات صورت گرفته همچون تخصیص20درصد از عوارض گاز مصرفی به گازرسانی مدارس کشور از سوی کمیسیون عمران قابل تامل است و باید آن را ادامه داد چراکه در این صورت علاوه بر تامین هزینه‌های این نهاد توسط حاکمیت و خارج نشدن آن از زیردست دولت و حاکمیت، مشکلات مالی آن نیز حل خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 9 شهریور 1397 ، کد خبر: 401102، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
ا.ف75
واقعا اگر راه حلی هست و این ها تا الان بهش عمل نکردن چطوری میخوان جواب خدارو بدن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
فقط راه حل میدین و اجرا نمیکنین
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین