پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۰۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۵
وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت جوانگرایی و تحول در تعاونی های روستایی تاکید کرد و گفت:صنایع فرآوری محصولات کشاورزی باید توسط شبکه تعاونی ها و در مناطق تولید ایجاد شود تا ارزش افزوده به منطقه تولید بازگردد.

شعارسال: محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت آغاز هفته تعاون در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران حضور یافت و با مدیران و کارکنان این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: انتظار ما از تعاون روستایی بسیار بالاست و برای برآورده کردن این انتظارات در شبکه تعاونی روستایی باید جوانگرایی و تحول خواهی و برنامه های نو در رأس امور قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی،تغییر تعاون روستایی از منظر فکری، نگرشی، نیروی انسانی و همچنین بازسازمانی و نوسازی اتحادیه ها از نظرگاه نگاه مدیریتی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در هیچ برهه ای از تاریخ تعاونی ها، بدنه مدیریتی سازمان تا این حد جدید و نوآور گردهم نیامده بود بنابراین باید این فرصت تاریخی را غنیمت بشمارید و زمان را از دست ندهید.

حجتی با تاکید بر لزوم تحول در سازمان تعاون روستایی اظهار داشت: ما تحول خواه هستیم و باید این تحول و دگرگونی انجام شود؛حال چگونه باید طراحی کنید تا با حداقل هزینه این اتفاق بیافتد، این هنر شما در مسیر بلوغ و تکامل سازمان مرکزی تعاون روستایی و شبکه تعاونی های روستایی است.

حجتی ایجاد تحول از منظر نگرشی و نیروی انسانی در اتحادیه ها را یک ضرورت دانست و افزود: اتخاذ فکر جدید، حرکت نو، روشی نوین نیز ضرروت دارد و شبکه های تعاونی ضمن کسب آمادگی لازم برای پذیرش مسئولیت های جدید در بخش کشاورزی و روستایی،باید ساختارها و زنجیره ها و حلقه های مفقوده را پر کنند و در شبکه عرضه و توزیع مداخله نمایند.

وزیر جهاد کشاورزی با انتقاد از پایین بودن سهم اتحادیه ها در تجارت ۱۰ میلیارد دلاری بازار نهاده ها،تصریح کرد: نگاه تجارت بین المللی و بینش بازار محور باید در اتحادیه ها راه یابد.

وی ادامه داد:اگر ارزش افزوده نصیب تعاونی ها می شد،قیمت تمام شده واردات را کاهش می داد.

حجتی با بیان این که مدیر تعاونی باید جوشش و خلاقیت داشته باشد و از وابستگی به دولت بپرهیزد،بیان داشت: باید از کلیه ظرفیت های آموزشی استفاده کرد؛ اعتقادی با موضوع برخورد کرد و سعی در خوداتکایی و خودگردانی نهادها داشت.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که مواد خام در مناطق تولید باید فرآوری شود تا ارزش افزوده به منطقه تولید بازگردد،اظهار داشت:صنایع تکمیلی،تبدیلی،فرآوری، نگهداری و بسته بندی باید در شبکه تعاونی ها رشد پیدا کند.

وی افزود:حتی تحقیقات بازار تعاونی ها هم می تواند راه اندازی شود تا برندسازی، صادرات و تقاضای بازار برای محصولات را مدیریت کند.

وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از این دیدار با بیان این که کشور ما به طور تاریخی گرفتار کم آبی بوده و این موضوع در کتیبه های تاریخی و در ادعیه های مذهبی نیز مورد اشاره قرار گرفته است،یادآور شد: پدران و مادران ما مگر در طول تاریخ گریه کرده اند؟ آنها در قنات قصبه که عمیق ترین و تاریخی ترین قنات جهان است، چه کرده اند؟ با طناب ۳۰۰ متری چگونه گل را از دل خاک برای بدست آوردن آب بیرون می کشیدند؟

وی ادامه داد: ایرانیان در گذشته های دور با وجود کمبود دانش، امکانات و ابزار سنتی تولید و بازده پایین آبیاری، شاهکارهای معماری آفریدند؛بنابراین ما مشکل مدیریت و نوع نگاه و بینش داریم و باید از بالا تا کف روستا نگاه جدید را تسری دهیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: 14شهریور1397 ، کدخبر: - : www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
خوبه ولی برنامه های بلند مدتیه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین