پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۵۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
دبیرکل «عصائب اهل‌الحق» عراق اظهار داشت که حوادث در بصره در چارچوب سناریوی آمریکا برای تقسیم عراق است و اگر امور به نقطه بحرانی برسد الحشد الشعبی وارد عمل خواهد شد.

شعار سال: «شیخ قیس خزعلی» دبیرکل «عصائب اهل‌الحق»، جمعه‌شب در نشستی مطبوعاتی یادآور شد، اگر اعتراضات در بصره به‌دلیل کمبود آب است همه می‌دانند که وزیر آبرسانی کابینه از جریان «صدر» و نفر اول دولت هم «حیدر العبادی» است؛ پس چرا دفاتر جریان صدر و دفاتر نخست‌وزیر به‌آتش کشیده نشد؟

وی تأکید کرد: «اوضاع در بصره به بن‌بست رسیده است، لذا ما استعفای حیدر العبادی را خواستار هستیم».

خزعلی متذکر شد: «حوادث کنونی بصره توطئه را به‌شکل واضح آشکار کرد و دیگران از پروژه آمریکایی مطلع هستند و این حق ملت عراق است تظاهراتی علیه کسانی‌ که طی سال‌های گذشته حقوق آنها را تضییع کردند، برگزار کنند».

وی تصریح کرد: «حوادث بصره در چارچوب پروژه آمریکا برای تقسیم عراق قرار دارد و ما اجازه نمی‌دهیم که ما را به‌سمت درگیری‌های طایفه‌ای سوق دهند و اگر امور به نقطه‌ای برسد که اوضاع امنیتی بی‌ثبات، و امنیت و ثبات تهدید شود ما وارد عمل خواهیم شد و به اهالی بصره می‌گوییم که اجازه ندهید دیگران امنیت عراق را تهدید کنند».

رهبر عصائب اهل‌الحق متذکر شد: «واشنگتن می‌خواهد عراق را وارد توطئه‌ها و برنامه‌های بین‌المللی کند. نقشه آمریکا واضح است آن می‌خواهد نخست‌وزیر شخصی خاص و مطابق با خواست کاخ سفید باشد».

وی اظهار داشت: «حمله به مقر احزاب و گروه‌های عراقی در بصره کار افرادی است که طرح‌های خارجی و مشکوک را پیاده می‌کنند».

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 17 شهریور 97، کدمطلب: 1822806، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
ا.ف75
واقعا معلوم نیست تحول های درون عراق قراره به کجا کشیده بشه! اگر ایشونم بره رابطه ما با عراق به یک معضل تبدیل میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین