پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۱۱۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
یک نماینده استان بصره در پارلمان عراق از نقشه بزرگ و خطرناک ازپیش طراحی‌شده کنسولگری آمریکا برای ویران‌کردن بصره و ایجاد درگیری درون آن خبر داد و گفت: بخش بزرگی از مسئولیت این امر به‌عهده حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق است.
شعارسال: فالح الخزعلی نماینده استان بصره در پارلمان عراق گفت: تظاهرات استان بصره در آغاز خود خواسته‌های مشروع و واقعی را با خود به‌همراه داشت و ما همه آنها را تأیید می‌کنیم اما انحراف حاصل‌شده در آن و نفوذ افراد خرابکار و نفوذی که با آتش زدن مقرهای حزبی و کنسولگری ایران و نهادهای دولتی همراه بود، سؤالات زیادی را برای ما مطرح می‌کند. این اقدام طرحی ازپیش تعیین‌شده برای ویران کردن بصره بود.

وی افزود: هدف قرار دادن مقر الحشد الشعبی و رفتن به بیمارستان محل بستری زخمی‌های الحشد و آتش زدن تصاویر شهدا بیانگر وجود نقشه‌ای بزرگتر و خطرناکتر است.

الخزعلی گفت: کنسولگری آمریکا به‌همراه برخی از سازمان‌های جامعه مدنی مسئول کامل حوادث و رویدادهای جاری بصره است که همراه با کوتاهی دولتی است که نخست‌وزیر درخصوص بخش بزرگی از آن مسئول است.

وی تصریح کرد: کسانی که این اقدامات را انجام دادند، توطئه‌گرانی هستند که نماینده بصره یا اهالی واقعی آن به‌شمار نمی‌روند و می‌خواهند درگیری درون جامعه ایجاد کرده و همبستگی ملی درون این استان را از هم بپاشند.

این نماینده عراقی گفت: دلایلی داریم که نشان می‌دهد کاری سیاسی در بصره انجام شد و در تظاهرات نفوذ کردند و طرف‌های امنیتی باید مسئولیت‌پذیر بوده و کنترل امنیت این استان را حفظ کنند.

شهر بصره در ماههای اخیر شاهد تظاهرات در اعتراض به کمبود خدمات عمومی و در صدر آنها آب شرب و برق بوده است. به‌گفته مقامات عراقی، گروهی عناصر خرابکار با نفوذ به درون تظاهرات مسالمت‌آمیز آن را منحرف کرده به خشونت کشاندند. در جریان این روند نیز مقرهای حزبی و سیاسی و دولتی و کنسولگری ایران از سوی این افراد خرابکار آتش زده شد که با موج محکومیت داخلی در عراق و نیز مقامات ایران روبه‌رو شد.

پیشتر نیز سیاستمداران عراقی درباره نقشه عربستان و آمریکا برای برهم زدن روابط بین عراق و ایران از طریق چنین تحرکاتی سخن گفته بودند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 19 شهریور 1397 ، کدخبر: 1824570 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
ا.ف75
امون از دست این امریکا! واقعا نمیدونم چی بگم! همه جا داره دخالت میکنه اما به لطف صاحب زمان این تهدید ها و رویکرد ها به نتیجه نمیرسه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
معلوم هامریکا وقتی به یه کشوری نزدیک میشه واز اولش ظاهرش طوریه که قصد نداره اخرش معلوم میشه کلا قصدش ایجاد اشوب بوده م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
تهدیدا و دخالتای امریکا تمومی نداره ... تو هر کشوری ردپایی باید از ش باشه م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین