پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۵۵۶۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
کنکور امسال 763 هزار ظرفیت پذیرش داشت که تنها 409 هزار نفر پذیرش شدند و 600 هزار نفر از ادامه تحصیل بازماندند.
شعار سال : آزمون سراسری امسال با حدود یک میلیون نفر در ۷ و ۸ تیر برگزار شد. ۶۴۲ هزار نفر در گروه تجربی، ۲۰۵ هزار نفر در گروه انسانی، ۱۴۴ هزار نفر در گروه ریاضی با هم رقابت کردند این آمارها نشان می‌دهد که در این ماراتن ۵۹ درصد داوطلبان خانم‌ها و ۴۱ درصد آقایان بودند. همچنین ۱۰ درصد داوطلبان در کنکور غایب بودند.

ظرفیت پذیرش امسال ۷۶۳ هزار و ۴۹۹ نفر اعلام شد. گروه ریاضی ۱۴۴ هزار شرکت‌کننده داشت که ظرفیت پذیرش آن ۲۳۶ هزار نفر و به این ترتیب شانس قبولی ۱۷۶ درصد است. در گروه تجربی ظرفیت پذیرش از ۶۴۰ هزار نفر شرکت‌کننده، ۱۷۴ هزار نفر است و شانس قبولی ۳۰ درصد است.

از ۲۰۵ هزار شرکت‌کننده گروه انسانی ۳۰۸ هزار نفر پذیرش می‌شوند و شانس قبولی در این گروه ۱۶۴ درصد است، در گروه هنر و زبان‌های خارجی به ترتیب ۲۰ و ۳۰ درصد است. در مجموع شانس قبولی ۷۰ درصد اعلام شده بود.

حال که نتایج نهایی کنکور اعلام نشان می‌دهد که 354 هزار و 146 صندلی دانشگاه‌ها خالی ماند و از یک میلیون نفری که در کنکور شرکت کرده بودند 600 هزار نفر از ادامه تحصیل بازماندند.

همانطور که در آزمون دختران پیشتاز در شرکت‌کننده بود در قبولی هم این پیشتازی بیشتر به چشم می‌خورد. 409 هزار و 353 نفر پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی 234 هزار و 838 نفر زن و 174 هزار و 515 نفر مرد هستند.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که از ظرفیت‌های پذیرش 134 هزار و 654 گروه ریاضی، 6 هزار و 215 گروه تجربی، 192 هزار و 82 گروه علوم انسانی پر نشد. این اعداد خبر از آن دارد که همانند علاقه‌مندی داوطلبان در کنکور کم اقبال‌ترین گروه، ریاضی است و با گرایش زیادی که در میان داوطلبان در گروه علوم تجربی وجود دارد، تقریباً همه ظرفیت این گروه پر شده است. البته صندلی‌های گروه انسانی بیشتر از سایر گروه‌ها خالی ماند.

آمار جالب دیگری که وجود دارد مربوط به رشته‌های با آزمون و بدون آزمون است. سازمان سنجش آموزش کشور از سال گذشته اعلام کرد که 85 درصد ظرفیت پذیرش در کنکور مربوط به رشته‌های بدون آزمون است. بااین‌حال از حدود یک میلیون نفر شرکت‌کننده در کنکور بیش از 500 هزار نفر ظرفیت پذیرش 15 درصدی یعنی همان با آزمون‌ها را انتخاب کردند و تنها 41 هزار نفر از داوطلبان کنکور سراسری رشته‌های بدون آزمون را انتخاب کردند ولی حال آمار قبولی چیز دیگری را می‌گوید. مشخص نیست چطور 218 هزار و 826 نفر در رشته‌های مبتنی بر سوابق تحصیلی و 190 هزار در رشته‌های با آزمون پذیرفته شدند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد ، تاریخ انتشار: 21 شهریور 1397 ، کدخبر: 442801 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
ا.ف75
واقعا ه بلایی سر دانشگاه ها و مدرک تحصیلی در ایران اومده که به اینجا رسیدیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین