پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۰۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
مدیرکل دفتر نظارت بر امور فنی و اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: طرح بازآفرینی شهری به صورت نمونه (پایلوت) در 18 شهر کشور از جمله گرگان و گنبدکاووس در استان گلستان اجرا می شود

شعارسال:مدیرکل دفتر نظارت بر امور فنی و اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: طرح بازآفرینی شهری به صورت نمونه (پایلوت) در 18 شهر کشور از جمله گرگان و گنبدکاووس در استان گلستان اجرا می شود.

فرهاد قلی زاده روز پنجشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری گنبدکاووس افزود: اجرای این طرح ها با مشارکت مردم و با رویکرد محله محور اجرا می شود.
وی گفت: طرح بازآفرینی شهری با هدف احیا و بهسازی بافت های فرسوده و نیز درمحلات حاشیه نشین و سکونتگاه های غیر رسمی شهری و در قالب ستادی که با همین نام در هر شهر تشکیل شده، اجرا می شود.
قلی زاده اضافه کرد: هدف این ستاد، ایجاد وحدت رویه و مدیریت یکپارچه در حیطه مدیریت شهری است تا مشکلات و دغدغه های شهر و محلات آن توسط دستگاه های مختلف احصا و با همفکری و گفتمان واحد و با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های موجود نسبت به رفع آن و نیز ارتقای محلات حاشیه نشین و آسیب پذیر اقدام شود.
وی تصریح کرد: برای تحقق این اهداف می توان از ظرفیت تشکل های مردم نهاد که افکار و ایده های خوبی برای توسعه دارند، نیز استفاده کرد.
مدیرکل دفتر نظارت بر امور فنی و اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران که از شرکت های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است، ادامه داد: ستادهای باز آفرینی باید با بهره گیری از ایده ها نو و خلاقانه که خواست و نظر مردم هم در آن سهیم باشد، اقدامات لازم را برای بهبود و ارتقای وضعیت محلات درحوزه های مختلف انجام دهد.
قلی زاده، گفت: هر شهر برای خود هویتی تاریخی و فرهنگی دارد که در بیشتر شهرها این هویت ها خاک می خورد و اگر این گرد و خاک برداشته شود، برای آن شهر با حضور گردشگران درآمدزایی می شود.
وی، شناسایی، مدیریت و بهره برداری را سه رکن اساسی در بازآفرینی شهری دانست و اضافه کرد: توجه به این ارکان و نیز انجام برخی زیرساخت های مورد نیاز در قالب یک برنامه چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می تواند در پیشبرد امور و تحقق اهداف موثر باشد.
قلی زاده با اشاره به اینکه رییس ستاد بازآفرینی شهری در کشور شخص رییس جمهوری است، از تصویب مصوبه ای در ستاد مرکزی خبر داد و گفت: براساس این مصوبه هر یک از ادارات و نهادها می توانند بخشی از اعتبارات سالانه خود را درحوزه بازآفرینی شهری هزینه نمایند.
وی تصریح کرد: ستادهای بازآفرینی شهری در شهرها نهادی قانونی هستند که مصوبات آن توسط دیگر دستگاه ها لازم الاجرا است.
به گزارش ایرنا، در این نشست که مدیرکل راه و شهرسازی گلستان و برخی کارشناسان حوزه بازآفرینی شهری و نیز معاون امور عمرانی فرماندار ویژه گنبد نیز حضور داشتند، شهردار گنبدکاووس گزارشی از وضعیت 520 هکتار بافت فرسوده و چهار محله حاشیه نشین این شهر ارائه کرد.
منصور طعنه گنبدی گفت: شهرداری از چند سال قبل اقدامات عمرانی و فرهنگی در چهار محله حاشیه ای 'سیدآباد، بدلجه، چای بویین و مدرسی' انجام داده و این اقدامات ادامه دارد و انتظار داریم دیگر ادارات و نهادها نیز در این همکاری داشته باشند.
شهر گنبدکاووس باحدود 160 هزار نفر جمعیت و 28 کیلومتر مربع وسعت درشرق استان گلستان واقع است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار22شهریور97، کد خبر: 83032303،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
ا.ف75
واقعا در دوره اقای روحانی خیلی خیلی بیشتر به بافت های فرسوده توجه شد! نباید از کارهای خوبی که تو این مدت کرد بگذریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
واقعا خیلی از شهرهای کشور ما نیاز به این بازآفرینی داره وگرنه خسارت بی توجهی به این مسئله چندین برابر میشه
م.ا75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
طرح هایی که نتیجه مطلوبی ندارند و فقط هزینه دربر دارندو متاسفانه بعد یه مدت محدود برچیده میشود و به سمت فراموشی میرود.م.ق 71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین