پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۸۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به مفید بودن اجرای کامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی گفت: عدم ترک پست توسط مدیران بازنشسته، مجازات برای آن‌ها در پی دارد.

شعار سال: علی عابدینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در پاسخ به‌سوالی درباره کسانی‌که به‌دنبال فرار از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان هستند، با اشاره به‌تصویب این قانون در شهریور 97 در مجلس شورای اسلامی و تأیید آن در شورای نگهبان گفت: همزمان با ابلاغ این قانون، سازمان بازرسی کل کشور نیز نامه‌ای را به قوه قضائیه، قوه مجریه و قوه مقننه ارسال کرده تا شاغلان بازنشسته‌ای که در این نهادها مشغول هستند؛ پست خود را ترک کنند. اگر افراد بازنشسته به هر دلیلی پست خود را ترک نکنند، مرتکب به جرمی تحت عنوان سوءاستفاده از مناصب دولتی شده‌اند و در حقیقت در اموال نظام و دولت تصرف داشته‌اند؛ بنابراین شاغلین بازنشسته فقط تا 24 آبان سال جاری فرصت دارند تا پست خود را ترک کنند.

وی با اشاره به این‌که افرادی که از رهبر معظم انقلاب حکم داشته باشند، شامل این قانون نمی‌شوند، ادامه داد: جانبازان بالای 50 درصد شامل این قانون نمی‌شوند؛ لذا کسانی‌که جانبازی آن‌ها بالای 50 درصد است اگر هم بازنشسته باشند، همچنان می‌توانند به‌فعالیت خود در پست مورد نظر ادامه دهند. از طرفی آزادگانی که بالای 3 سال اسارت دارند و فرزندان شهدا نیز شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شوند و درصورت بازنشسته‌شدن نیز می‌توانند به فعالیت خود در نهادهای مختلف ادامه دهند.

وکیل پایه یک دادگستری قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را امری مفید دانست و اظهار کرد: قطعا با جایگزین شدن افراد جوان در پست‌های دولتی نشاط به مراکز دولتی ما خواهد آمد و این افراد با توجه به نیروی جوانی و توانایی‌های خود می‌توانند بازدهی مراکز را بالا ببرند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 26شهریور 97، کدمطلب: 443960، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
ا.ف75
به جای اینکه دنبال جرم ها باشیم راه های ایجاد جرم رو ببندیم! وقتی حکم عزل یه مدیر بیاد چطوری میتونه نره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین