پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۵۷۲۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
ه نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، تیم Shadx از دانشکده‌ مهندسی هوافضای شریف با راهنمایی‌های سیدمحمدباقر ملائک موفق شد در مسابقات بین المللی و معتبر AIAA رتبه سوم را به خود اختصاص دهند.

شعارسال:تیم دانشجویان دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات بین‌المللی و معتبر «انستیتو هوانوردى و فضانوردى آمریکا» موفق به کسب رتبه سوم شدند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، تیم Shadx از دانشکده‌ مهندسی هوافضای شریف با راهنمایی‌های سیدمحمدباقر ملائک موفق شد در مسابقات بین المللی و معتبر AIAA رتبه سوم را به خود اختصاص دهند.

انستیتو هوانوردى و فضانوردى آمریکا (AIAA: American Institute of Aeronautics and Astronautics) سازمانی پیشرو در عرصه‌ هوافضا و بزرگترین انجمن تخصصی مرتبط با هوانوری و فضانورد ایست که در سال ۱۹۶۳ از ادغام جامعه‌ موشکی آمریکا (تاسیس شده در ۱۹۳۰) و جامعه‌ دانش هوافضایی آمریکا (ایجاد شده در سال ۱۹۳۳)، تشکیل شد. این موسسه در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار عضو در ۸۸ کشور دنیا، ۹۵ عضو شرکتی و در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا و جهان شاخه‌های دانشجویی دارد.


انستیتو (
AIAA) براى تشویق دانشجویان به تجربه فضاى صنعتى و واقعى، هرساله مسابقات طراحى را در رده‌ کارشناسى و تحصیلات تکمیلی در موضوعات مختلف به صورت گروهى و انفرادى برگزار مى کند و همه ساله از دانشگاه هایى، چون DELFT، Georgia Tech، Virginia Tech، University of Kansas و Toronto تیم هایى براى شرکت در آن به رقابت مى پردازند.


گفتنی است؛ امسال دو تیم از دانشکده‌ مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف با نام هاى شداِکس (
ShadX: Sharif Aircraft Design Experts) و هایفایند (Hyfind) با حمایت و نظارت ملائک، به ترتیب در مسابقات طراحی هواپیما با موضوع "طراحى هواپیماى جت آموزشی پیشرفته" در رده تحصیلات تکمیلى و "طراحی هواپیمای هوانوردی عمومی هیبریدی-الکتریکی" در رده کارشناسی شرکت کردند و پس از ٨ ماه تلاش بى وقفه، برای سومین بار در تاریخ دانشکده‌ مهندسی هوافضا هر دو تیم موفق به ثبت به موقع پروپوزال طراحى خود شدند که در سه سال سابقه شرکت در این مسابقات، به نوبه خود حائز اهمیت است.


پس از بررسى و داوری پروپوزال هاى تمام تیم ها، تیم شداکس (
ShadX) که اکثریت اعضای آن از دانشجویان مقطع کارشناسى بودند، موفق شد از بین ۹ تیم از ۷ دانشگاه مختلف در سراسر دنیا که موفق به ارائه یا submit طرح خود شده بودند، مقام سوم را کسب کند.


شایان ذکر است؛ سید رضا فتاحی معصوم (کارشناسی ارشد)، امیر حاجیزاده (کارشناسی ارشد)، زهرا کمانکش (کارشناسی ارشد)، محمد حسن ثابتی (کارشناسی ارشد)، میلاد غیبی (کارشناسی)، اشکان باقر زاده (کارشناسی)، فرید رسولی (کارشناسی)، امیر جهانبخش (کارشناسی)، سینا نظیفی (کارشناسی)، محمد بیگی (کارشناسی) و مهسا عباس زاده نخست (کارشناسی) اعضای تیم
ShadX هستند که با راهنمایی‌های ملائک موفق به کسب این رتبه شدند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار26شهریور 97، کدخبر: 711200،www. snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
دانشجوهای شریف همیشه پیشرو در افتخار آفرینی هستند.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
0
0
دانشجو های دانشگاه شریف همیشه درخشیدن امیدواریم قدر این موفقیت رو بدونن
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین