پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۵۷۹۴۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸
فروش آنلاین سکه در شبکه‌های مجازی به رویه‌ای جاری برای کلاهبرداری از متقاضیان خرید تبدیل شده؛ دستگاه‌های نظارتی و تشکل‌های صنفی با هشدار نسبت به این شیوه کلاهبرداری در بازار سکه از آغاز برخورد با متخلفان خبر می‌دهند. افزایش قیمت طلا، سکه و ارز و رشد تقاضا برای این اقلام موجب افزایش سودجویی برخی افراد با عرضه محصولات تقلبی یا فعالیت آنها در خارج از چارچوب قوانین و مقررات تشکل‌های صنفی ذیربط شده است. بر این اساس فعالیت شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین با عنوان «سکه ثامن» به‌دلیل پاسخگو نبودن به کاربران و اعلام ورشکستگی مشکلاتی را ایجاد کرده که واکنش فعالان صنفی و دستگاه‌های نظارتی را به‌دنبال داشته است. آمارهای غیررسمی و تأییدنشده از مالباختگان شرکت سکه ثامن از کلاهبرداری ۱۵هزار میلیارد تومانی حکایت دارد. مسئولان نظارتی اعلام کرده‌اند تمام حساب‌های مدیر این شرکت مسدود و او ممنوع‌الخروج شده است.

شعار سال: رئیس اتحادیه طلا و جواهر از ابلاغ دستور پلمب سکه ثامن به اداره اماکن خبر داد و به ایبنا گفت: از 2‌ماه قبل اتحادیه طلا و جواهر درباره قطع فعالیت این شرکت تذکرهایی داده بود و از راه قانونی نیز برای پلمب این واحد اقدام شد زیرا عملکرد و شیوه فعالیت این شرکت مطابق قوانین و چارچوب‌های اتحادیه طلا و جواهر نبود. آیت محمدولی با اشاره به ارسال نامه‌ای به اماکن برای پلمب این واحد، افزود: برای پلمب اقدام شده و نتیجه آن پس از تعطیلات پیش‌رو مشخص خواهد شد و در صورتی که همچنان برای پلمب این واحد اقدامی نشده باشد، پیگیری و اقدام فوری برای تعطیلی آن انجام خواهد شد.

مالباختگان سکه ثامن مراقب باشند

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران نیز از بررسی پرونده سایت سکه ثامن خبر داد و گفت: پرونده شرکت تجارت الکترونیک ثامن یا همان «سکه ثامن» در مراحل تحقیقات اولیه خود بوده و چند نفر شاکی هم دارد. شاکیان این شرکت برای تعیین تکلیف باید به دادسرای جرایم رایانه‌ای مراجعه کنند. همچنین معاون اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) نیز با بیان اینکه مالباختگان مؤسسه سکه ثامن مراقب فریب افراد سودجو، فرصت‌طلب و کلاهبردار باشند به ایرنا گفت: افراد سودجو و فرصت‌طلب با سوءاستفاده از وضع پیش‌آمده در مورد شرکت ثامن با تبلیغات گسترده در سایت‌ها، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی از مالباختگان خواسته‌اند تا با دریافت مبالغ به‌صورت نقدی بر اساس روابط و تعاملات با مدیریت شرکت یادشده می‌توانند وجوهات خود را دریافت کنند. رامین پاشایی، افزود: هدف این افراد سودجو، صرفا کلاهبرداری ثانویه از مالباختگان بوده و با توجه به پیگیری پلیس فتا درخصوص این شرکت سرنخ‌هایی به‌دست آمده است. از مردم می‌خواهیم ضمن هوشیاری در تمامی امور تحت هر عنوان و شرایطی از پرداخت هرگونه وجوهات به افراد ناشناس، سودجو، فرصت‌طلب و کلاهبردار خودداری کنند.

تعقیب قضایی مدیر سکه ثامن

دادستانی کل کشور با همکاری پلیس فتا و بانک مرکزی نسبت به پیگیری قضایی و مسدود‌سازی‌ حساب‌های بانکی فرهاد زاهدی‌فر به‌عنوان مدیر سکه ثامن اقدام کرد. دادستانی کل کشور در نامه‌ای به پلیس فتای تهران درخواست کرده مدیر سایت سکه ثامن تحت تعقیب قضایی و انتظامی قرار گیرد و تمام حساب‌های بانکی او مسدود شود. بر این اساس پلیس فتای نیروی انتظامی اعلام کرد بانک‌ها باید تمامی حساب‌های بانکی مدیر سکه ثامن را مسدود و نتیجه را به همراه مشخصات مالک حساب و پرینت حساب مقصد در تاریخ معین استخراج کنند و برای پیگیری‌های بیشتر انتظامی در اختیار پلیس قرار دهند. بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه۳۱ تهران دستور ممنوع‌الخروجی مدیر سکه ثامن (فرهاد زاهدی‌فر) را به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع به وسیله فعالیت در سایت سکه ثامن با توجه به تحت تعقیبی این فرد و کثرت شکایت و بیم خروج متهم از کشور به‌علت ‌دسترسی نداشتن به نامبرده را به تمامی مبادی ورودی و خروجی کشور اعلام کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری تاریخ انتشار 31 شهریور 97، کدمطلب: 31195، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین