پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۵۸۲۴۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
گزارش عملکرد اعتبارات طرح جامع مالیاتی در چند سال اخیر، ابهامات مهمی در خصوص دسترسی به اهداف این طرح ایجاد کرده است.این گزارش نشان می دهد، جمع مصارف طرح جامع مالیاتی نزدیک به 740 میلیارد تومان بوده است. که شامل 340 میلیارد تومان هزینه قطعی و غیر قطعی و 370 میلیارد تومان هزینه مصارف ابلاغ شده به استانها می‌باشد.

شعار سال: طرح جامع مالیاتی از طرح های مهم و ملی کشور است و بی شک به عنوان موتور محرک نظام نوین مالیاتی محسوب می‌شود.گفتنی است، طرح جامع مالیاتی باتوجه به مشکلات موجود سیستم مالیاتی کشور بر سه فرآیند شناسایی و ردگیری جریان اطلاعات فعالان اقتصادی کشور، پردازش اطلاعات و تشخیص مالیات و در نهایت وصول مالیات حقه، متمرکز شده است.

تامین هزینه های دولت با پیاده سازی موفق

در اجرای اصولی طرح جامع مالیاتی که ارائه خدمات در آن بصورت الکترونیک است با دستیابی به وضعیت مطلوب اهدافی همچون کاهش هزینه های وصول مالیات، افزایش رضایت مشتری، کاهش فرار مالیاتی، افزایش درآمدهای مالیاتی و ... محقق خواهند شد.

در این خصوص سازمان امور مالیاتی کشور و بسیاری از کارشناسان معتقدند که همچنان اجرای این طرح تاثیر به سزایی بر اقتصاد کشور دارد و پیاده سازی موفق این طرح نه تنها پشتیبانی سازمان و وزارتخانه ، بلکه حمایت دولت وکل نظام را می طلبد و به منظور تامین هزینه های جاری دولت از طریق درآمدهای مالیاتی، گزینه‌ای به غیر از اجرای کامل و یکپارچه طرح جامع مالیاتی وجود ندارد.

گزارش عملکرد اعتبارات طرح جامع مالیاتی از سال 81 تا پایان سال 96 که توسط یک نهاد نظارتی تهیه شده، نشان می‌دهد، کل اعتبارت این طرح حدود 1000 میلیارد تومان بوده است که بیش از 760 میلیارد تومان آن تخصیص و پرداخت شده است.

این گزارش نشان می دهد، جمع مصارف طرح جامع مالیاتی نزدیک به 740 میلیارد تومان بوده است. که شامل 340 میلیارد تومان هزینه قطعی و غیر قطعی و 370 میلیارد تومان هزینه مصارف ابلاغ شده به استانها می‌باشد.

 اعتبارات این طرح در سه سال ابتدایی اجرای آن از طریق وزارت امور و اقتصادی و دارائی در اختیار سازمان امورمالیاتی قرار گرفته است در حال حاضر با توجه به گزارش عملکرد اعتبارات طرح جامع مالیاتی از چند سال گذشته تا کنون سازمان مالیاتی؛ ابهاماتی به وجود می آید که آیا با این میزان اعتبار تخصیص یافته و اعتبار دریافتی به عملکرد مطلوب و افق روشن این طرح دست یافته ایم؟ آیا عدالت مالیاتی محقق شده است؟ آیا فرارهای مالیاتی که از اولویت های نظام مالیاتی کشور است روند نزولی داشته؟ و یا صرفا اجرای طرح جامع مالیاتی باعث سهولت و سرعت در انجام امورات مالیاتی و مراجعه کمتر به سازمان مالیاتی شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 2 مهر 97، کدمطلب: 1834700، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
ا.ف75
خیلی از کارکنان دستگاه های مالیاتی خودشون متخلف شمرده شدن و پرونده هاشون رفته دادسرا! نمک گندیده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
اگه بخوان کارشونو درست انجام بدن :/ ک متاسفانه تو سازمان های مالیاتیمونم کم تخلف رخ نمیده :/ م.ق75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
به نظرم جلوگیری از فرار مالیاتی مسئله ایه که خیلی دقیق باید تو ایران روش کار بشه.
م.ا75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
از جایی که همش تخلف میشه میخواین به تخلفات رسیدگی بشه چه انتظاراتی دارین م.ق71
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
فکر میکنم یکی باید تخلفات خودشون رو بررسی کنه اینقدر زیاده که پشیمون میشن س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین