پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۶۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
عبدالعزیز ساشادینا اسلام شناس و استاد مطالعات مذهبی دانشگاه ویرجینیا است. زمینه‌های تحقیق و تدریس او اسلام شناسی به خصوص شیعه، اخلاق زیستی، اسلام در دوران معاصر، دموکراسی و حقوق بشر در اسلام بوده است

شعارسال:ساچادینا به زبان‌های هندی، اردو، فرانسه، فارسی، عربی، سواحیلی، انگلیسی، گجراتی تسلط داشته و با زبان‌های ترکی و آلمانی نیز آشنایی دارد.

عبدالعزیز ساشادینا اسلام شناس و استاد مطالعات مذهبی دانشگاه ویرجینیا است. زمینه‌های تحقیق و تدریس او اسلام شناسی به خصوص شیعه، اخلاق زیستی، اسلام در دوران معاصر، دموکراسی و حقوق بشر در اسلام بوده است.

ساشادینا در خانواده‌ای هندی تبار شیعه در تانزانیا در شرق افریقا به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی در مطالعات اسلامی را از دانشگاه اسلامی علیگر دریافت نمود. سپس در سال ۱۹۶۷ میلادی به ایران رفت و در رشته کارشناسی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل کرد. ساشادینا در سال ۱۹۷۲ به کانادا رفت و کارشناسی ارشد و دکترای خود را در دانشگاه تورنتو در رشته مطالعات اسلامی دریافت کرد.

ساچادینا به زبان‌های هندی، اردو، فرانسه، فارسی، عربی، سواحیلی، انگلیسی، گجراتی تسلط داشته و با زبان‌های ترکی و آلمانی نیز آشنایی دارد.

ایشان ماجرای چگونگی روند تحصیل خود را اینگونه بیان میکند:

در زمان تحصیل شیعه در تانزانیا اقلیّت کوچکی بود. در آن زمان برای مراسم محرم شیعیان تصمیم میگیرند که غذای نذری ساده ای در مجلس امام حسین علیه السلام تهیه کنند و بخش اصلی هزینه ی مراسم را به مصرفی برسانند که ارزش ماندگار داشته باشد . آنها این پول‌ ها را در یک صندوق به نام صندوق بورس تحصیلی امام حسین علیه السلام گذاشتند که از این محل محصلین مستعد استفاده کنند تا بدلیل مشکلات مالی از ادامه تحصیل در مقاطع بالا بازنمانند. ایشان ازجمله کسانی بودند که از این بورس استفاده کرده اند و همینطور بسیاری از دانشجویان دیگری که در سراسر دنیا و در رشته های مختلف به تحصیل پرداخته اند.
ایشان بیان میکنند که سالهای اولیه هفتاد و چند نفر دانشجو در سراسر دنیا از امریکایی شمالی گرفته تا مشهد و در رشته‌ های مختلف از ادبیات فارسی گرفته تا فیزیک اتمسفر، از بورس امام حسین علیه السلام تحصیل کردند، بورسی که از مردم شیعه تانزانیا فراهم آمده بود. ایشان خود را مدیون امام حسین علیه السلام میدانند.
اینگونه از گوشه مجلس با برکت امام حسین علیه السلام انسانهایی دانشمند با چشیدن طعم شیرین محبت امام تربیت شده اند.






شعارسال ، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از سایت رهیافت، تاریخ انتشار25اردبیهشت 95، کد خبر: 24303، WWW.rahyafteha.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مدیر سایت رهیافته
United States
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
0
0
سپاس از باز نشر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین