پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۶۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
بارش اوایل پاییزی، باعث طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب در بسیاری از نقاط در غرب گیلان گردید و در این میان خساراتی به برخی آب بندها، تاسیسات، اماکن و منازل وارد آمد که منجر به غافلگیری سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری طی آن شد. بارش های پاییزی جزء لاینفک اقلیم گیلان است که تفاوت فاحشی با اقلیم بوشهر دارد. از این رو به ویژه در نیمه دوم سال، تمهیدات لازم مدیریت بحران برای شهرستان های استان پیش بینی و لحاظ می گردد. در حالی گزارش های از روستاهای تالش، ماسال، رضوانشهر و صومعه سرا حاکی از آبگرفتگی، وقوع خسارات و قطع انشعابات مردم می باشد که هنوز مدیریت اداره کل بحران استانداری بلاتکلیف است.

شعار سال: اداره کل بحران استانداری که بیش از ۳۸ سرفصل موضوعی برای فعالیت دارد، منبعث از قانون مدیریت بحران تشکیل و وظیفه واکنش بهنگام در زمان بروز بحران و ایجاد هماهنگی میان دستگاه ها را بر عهده دارد. اگرچه این اداره کل دارای وظایف مهمی است که بعضاً با حفظ جان مردم سر و کار دارد اما گویا هنوز برای سالاری استاندار گیلان اهمیت لازم را نداشته زیرا، بیش یکسال است که این اداره کل فاقد مدیرکل بوده و پس از رفتن عزیزی آخرین مدیرکل این اداره کل در اواخر تابستان ۱۳۹۶، اداره کل بحران استانداری با سرپرستی عباس صابر به مدت کمتر از یکسال اداره می شد تا اینکه وی نیز سمت سرپرستی را مناسب به ادامه فعالیت ندید و جایگاه کارشناسی را بر سرپرستی بدون چشم انداز آتی، ترجیح داد. اما آنچه که مهم است آن است که این اداره کل هنوز بدون مدیرکل اداره شده و عملاً مسئول برای آن انتخاب نشده است. حجم نارضایتی های پیش آمده پس از این بارش های پاییزی خود نشان می دهد که وقتی در بدنه مدیریتی بحران استان بی نظمی وجود داشته باشد می تواند بر عملکردها تاثیر به سزایی بگذارد.

در حالی که آیت الله فلاحتی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه رشت با حضور در میان سیل زدگان و بازدید از مناطق سیل زده، حداقل، آرامش بخش خاطر مردم بود اما، سالاری ترجیح داد تا وقت خود را در جلسات ستادی سپری نماید و امور را به سرپرست جدید الانتصاب هماهنگی امور عمرانی بسپارد.

استانداری که ماهها وقت خود را صرف آن می نماید تا ۱+۴ نفر از افراد غیر مستخدم را که به سمت های بخشدار و معاون فرماندار منصوب نموده است، توجیه نماید و بدون توجه به ابعاد غیر قانونی این اقدام و واکنش های رسانه ای بر تصمیم غلط خود پافشاری نماید، بهتر نبود که کمی هم در فکر سازماندهی به منابع انسانی ستاد و صف می شد و پست هایی چون مدیریت بحران که از جمله مشاغل حیاتی استان به ویژه در مواقع ضروری محسوب می گردد را بلاتکلیف رها نمی کرد. البته شاید هم در حال زمینه سازی بکارگیری یک غیر مستخدم دیگر در این پست دارد تا به این ترتیب آمار ایذایی خود را افزایش داده و آن را نقطه درخشانی در کارنامه خود جلوه دهد. مصطفی سالاری بداند که در مواقع بحران و ضرورت، حضور مسئولین در میان مردم اثربخش است وگرنه حضور در افتتاح پروژه ها و انعکاس اخبار، تنها پُر کننده آرشیو مسئولین خواهد بود. تعیین تکلیف بحران در اداره کل مدیریت بحران امری مهم در مدیریت بحران استان است. امید است که به منظور ساماندهی این نابسامانی، استاندار گیلان حداقل همانند زمانی که برای ۱+۴ نفر افراد غیر مستخدم و حل موضوع سرباز مشاور خود می گذارد اقدام درخور انجام دهد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد گیلان تاریخ انتشار 8مهر 97، کدمطلب: 14821، www.rooydadegilan.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
ا.ف75
واقعا یدونه بارش باران رو نمیتونی مدیریت کنیم که این همه سرمایه های مردم از بین نره!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین