پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۱۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم اقدام اساسی برای جلوگیری از بحران های طبیعی و رسیدگی فوری به وضعیت خسارت دیدگان از سیل اخیر شمال کشور تاکید کرد.وی با بیان این که سردهنه های زراعی هم متحمل خسارت زیادی شدند که باید فورا ترمیم و بازسازی شوند،خاطرنشان کرد:فرصت های شغلی و سرمایه گذاری که توسط این گونه بحران ها از بین می روند نیز جزو خسارت های وارده به این بخش هستند و عوارض اجتماعی نیز دارند.

شعار سال: محمدعلی طهماسبی در جلسه پیگیری جبران خسارت سیل زدگان غرب استان در تنکابن با بیان این که از مزارع، باغ ها، دامداری ها، شالیکوبی، پرورش زنبور عسل و گل و گیاه و سایر بخش های خسارت دیده کشاورزی تنکابن بازدید شد، اظهار داشت:فاجعه بزرگی برای کشاورزانی که در حاشیه رودخانه کار و زندگی می کردند اتفاق افتاده است.

وی از استاندار مازندران درخواست کرد تا فورا از طریق وزارت کشور و مدیریت بحران پیگیری نماید و گفت که وزارت جهاد کشاورزی نیز از طریق اداره کل مدیریت بحران وزارتخانه پیگیر خسارت ها خواهد بود.

طهماسبی بر لزوم انجام آسیب شناسی جدی در زمینه بحران های طبیعی از جمله سیل تاکید کرد و افزود:ساماندهی رودخانه ها از مهمترین مواردی است که باید هرچه سریعتر به آن پرداخته شود.

وی با بیان این که سردهنه های زراعی هم متحمل خسارت زیادی شدند که باید فورا ترمیم و بازسازی شوند،خاطرنشان کرد:فرصت های شغلی و سرمایه گذاری که توسط این گونه بحران ها از بین می روند نیز جزو خسارت های وارده به این بخش هستند و عوارض اجتماعی نیز دارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر این که استمهال بدهی خسارت دیدگان باید از طریق سازمان برنامه و بودجه و هیئت دولت مورد پیگیری قرار گیرد،اظهار داشت:تسهیلات ارزان قیمت در قالب کمک های فنی اعتباری می تواند به خسارت دیدگان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد:باید به صورت ریشه ای و اساسی برای جلوگیری از بحران های طبیعی اقدام شود تا مکررا شاهد بروز خسارت نباشیم.

در این نشست، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز عمق فاجعه سیل اخیر را زیاد دانست و گفت:مردم انتظار دارند در کمترین زمان ممکن اقدامات حمایتی انجام شود.

مرتضی رضایی خاطرنشان ساخت:500 تن سبوس در فاز اول از سهمیه آزاد استان جذب و این سهمیه جبران می شود.

وی گفت که شرکت پشتیبانی امور دام 300 تا 500 تن جو به صورت بلاعوض در اختیار خسارت دیدگان قرار دهد.

رضایی بیان داشت:در فاز اول حدود هزار پاکت سیمان برای بهسازی و نوسازی واحدهای دامی در اختیار دامداران خسارت دیده قرار گیرد.

وی از اداره منابع طبیعی خواست تا همکاری لازم را برای اسکان دامداری ها داشته باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت حذف و کاهش بروکراسی اداری در ارائه تسهیلات به خسارت دیدگان تاکید کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی تاریخ انتشار 19مهر 97، کدمطلب: 100290، www.maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
به این خسارتها باید سریعا رسیدگی شه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین