پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۰۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات جهادکشاورزی خراسان جنوبی از خسارت ۵۲۴ میلیارد ریالی سرما و سیل به محصولات کشاورزی استان طی هفته گذشته خبر داد.

شعار سال: رضا یزدان مهر اظهار داشت: بارندگی های شدید و به دنبال آن بروز سرما و یخبندان در اکثر نقاط استان طی هفته گذشته بالغ بر یک هزار هکتار از اراضی زراعی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به خسارت ۷۰ میلیارد ریال به محصولات زراعی استان طی این مدت، بیان کرد: بیشتر حجم این خسارات مربوط به محصولاتی از جمله کلزا، ذرت، نباتات علوفه ای، محصولات جالیزی و سیفی جات بوده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات جهادکشاورزی خراسان جنوبی همچنین از خسارت ۴۱۰ میلیارد ریالی به محصولات باغی استان خبر داد و گفت: بر اثر این بارندگی ها و سرما بیشتر باغات زرشک و مزارع زعفران تحت تاثیر قرار گرفته است.

خسارت سیل به ۳۷ رشته قنات

یزدان مهر اضافه کرد: همچنین در این مدت سیل به ۳۷ رشته قنات استان بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال خسارت زده است.

وی بیان داشت: علاوه بر این بالغ بر پنج هزار متر از پوشش گلخانه ای استان بر اثر این بارندگی ها دچار خسارت شدند.

به گفته رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات جهادکشاورزی خراسان جنوبی در مجموع سیل و سرمازدگی این مدت سبب بروز خسارت ۵۲۴ میلیارد ریالی به شهرستان های بیرجند، زیرکوه، قاین، سربیشه، خوسف، فردوس و درمیان شده است.

یزدان مهر بیشترین حجم خسارات را مربوط به شهرستان قاین با ۳۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: همچنین این بلایایی طبیعی در شهرستان بیرجند بالغ بر ۷۲ میلیارد ریال، ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان خوسف، ۱۱ میلیارد ریال در شهرستان درمیان و ۱۸ میلیارد ریال در شهرستان زیرکوه خسارت برجای گذاشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 15 آبان 97، کد مطلب: 4451765: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
س.ح75
بیچاره کشاورز که یکسال زحمت میکشه محصولش از بین میره دولت هم هیچ کمکی نمیکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین