پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
سید ابوالفضل رضوی در حاشیه بازدید و افتتاح چند طرح روستایی استان قم در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت دولت از روستاییان اظهار کرد: دولت چاره ای جز حمایت و گسترش از پروژه‌های دانش بنیان در روستاها ندارد، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی همکاری خوبی در زمینه اعطای تسهیلات به طرح‌های تولیدی در روستاها داشته اند.

شعارسال: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه دولت باید سالیانه 384 هزار شغل را در مناطق روستایی ایجاد کند که امسال امکان دارد به این عدد برسیم.

سید ابوالفضل رضوی در حاشیه بازدید و افتتاح چند طرح روستایی استان قم در جمع خبرنگاران با اشاره به حمایت دولت از روستاییان اظهار کرد: دولت چاره ای جز حمایت و گسترش از پروژه‌های دانش بنیان در روستاها ندارد، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی همکاری خوبی در زمینه اعطای تسهیلات به طرح‌های تولیدی در روستاها داشته اند.

وی ادامه داد: تمام واحدهای تولیدی در روستاها به مدت پنج سال، واحدهای تولیدی در مناطق محروم به مدت 10 سال ، واحدهای تولیدی در نواحی صنعتی روستایی به مدت 13 سال و واحدهای تولیدی به مدت 15 سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: به دنبال این هستیم که بخشی از سهم بیمه تامین اجتماعی واحدهای دانش بنیان در مناطق روستایی توسط دولت پرداخت شود

رضوی هدف از طرح اشتغال روستایی را ایجاد اشتغال برای روستاییان دانست و تصریح کرد: هدف این طرح پایداری روستاییان در روستاها است تا از مهاجرت آن‌ها جلوگیری شود، باید زیرساخت‌های لازم برای تولید در روستاها همچون آب، برق صنعتی و گاز فراهم کنیم و این کار را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در ابتدا تثبیت جمعیت روستایی در دستور کار دولت است تا در ادامه مهاجرت معکوس شهرنشینان به روستاها را شاهد باشیم، بنیاد مستضعفان و بانک سینا تجربه خوبی را در کمک به ایجاد طرح‌های تولیدی در روستاها داشتند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: معاون اول رئیس جمهور استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را از رهبری درخواست کرد که با این درخواست موافقت شد و این کار در حال اجرا است و تا امروز حدود سه هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات از این محل پرداخت و پنج هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شد.

رضوی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به روستاییان در استان قم اظهار کرد: سود تسهیلات اشتغال روستایی 6 درصد و سود تسهیلات برای طرح های تولیدی در روستاها و عشایر مرز نشین چهار درصد است، امسال بانک سینا در استان قم پرداخت 25 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال روستایی با سود هشت درصد را در برنامه دارد.

وی ادامه داد: هماهنگی خوبی در استان قم برای پرداخت تسهیلات اشتغال توسعه روستایی وجود دارد و هر طرحی که شغل پایدار در بخش کشاورزی ایجاد کند، مشمول طرح توسعه اشتغال روستایی می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: در طرح اشتغال روستایی، 20 درصد هزینه اجرای طرح را سرمایه گذار می‌آورد و 80 درصد را ما وام می‌دهیم. سقف وام بانک سینا هم 2.5 میلیارد تومان است که هر استان می‌تواند یک پروژه چهار میلیارد تومانی را معرفی کند. در طرح اشتغال پایدار روستایی سقف تسهیلات تا 15 میلیارد تومان است که خود استان تا 10 میلیارد تومان را تصمیم می‌گیرد و بالاتر از آن در حوزه اختیار کارگروه ملی است.

رضوی با اشاره به اشتغال ایجاد شده برای روستاییان در کشور اظهار کرد: از محل تسهیلات بانک سینا تاکنون هشت هزار و 500 نفر در سال جاری و سال گذشته شاغل شدند و برای 63 هزار نفر هم در قالب طرح اشتغال روستایی شغل ایجاد شد.

وی ادامه داد: براساس قانون برنامه ششم توسعه دولت باید سالیانه 384 هزار شغل را در مناطق روستایی ایجاد کند که امسال امکان دارد به این عدد برسیم. تحقق این هدف به مشارکت همه بستگی دارد، ما امکانات را برای روستاییان ایجاد کردیم و وام به روستاییان به راحتی پرداخت می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: سیستم بانکی در طرح‌ اشتغال روستایی سفته تا سقف 300 میلیون تومان را قبول می‌کند، همچنین در این طرح‌ سند مسکونی روستایی و محل اجرای طرح‌ و ماشین آلات به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی پذیرفته خواهد شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 11مهر 1397 ، کدخبر: 759936،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
ا.ف75
روستا ها ظرفیت عظیمی برای کشور دارن دولت باید به این بخش توجه زیادی کنه کنه تا روستاییان مجبور به مهاجرت نشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین