پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۶۲۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
شهرک اکباتان از سه فاز تشکیل شده که هر فاز شامل چند بلوک و هر بلوک شامل چند ورودی است. نام «اکباتان» از کلمه «هگمتانه» به معنی محل اجتماع یا محل گردهمایی برگرفته شده است.

شعارسال: شهرک اکباتان با ۵.۹۴ کیلومتر مربع وسعت، یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های مسکونی ایران - و در زمان خود یکی از مدرن‌ترین شهرک‌های خاورمیانه - محسوب می‌شود که در غرب تهران قرار گرفته است. درباره جمعیت آن روایت‌های متفاوتی وجود دارد. سایت شهرداری منطقه ۵ تهران جمعیت ساکن در این شهرک را حدود ۴۵ هزار نفر عنوان کرده ولی در برخی سایت‌های حوزه شهری و معماری، جمعیت فعلی آن تا حدود ۱۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است.

این شهرک از سمت شرق به کوی بیمه و شهرک آپادانا، از شمال به اتوبان تهران کرج، از غرب به نمایشگاه صنایع هواپیمایی و از جنوب به بزرگراه شهید لشگری محدود شده است. این شهرک که در سال ۱۳۴۵ ساخته شده، هم‌اکنون در مسیر خط ۴ متروی تهران قرار دارد و از چند سال قبل مجتمع مگامال در آن ساخته شده که این شهرک مدرن را به امکاناتی همچون پردیس سینمایی، هایپر مارکت و فروشگاه‌های مختلف نیز مجهز کرده است. شهرک اکباتان از سه فاز تشکیل شده که هر فاز شامل چند بلوک و هر بلوک شامل چند ورودی است. نام «اکباتان» از کلمه «هگمتانه» به معنی محل اجتماع یا محل گردهمایی برگرفته شده است.










سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21مهر1397 ، کدخبر: 97072111561: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین