پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۶۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
استفاده از آقازادگان و فک و فامیل در بیزنسهای شخصی و متکی به سرمایه افراد حقیقی نمیتواند محل نقد قرار گیرد اما خویشاوندسالاری در اداره سیستمهایی که کاملا متصل به منابع عمومی هستند نه تنها زیبنده نیست که ممکن است شبهه ویژه خواری را هم رقم زند.

شعارسال: در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها از چرایی حضور برادر و آقازاده مدیر پردیس آزادی در پستهای مدیریتی این مجموعه پرسیده بودند. پردیس آزادی یک پردیس ارگانی است و متعلق به حوزه هنری و شهرداری و بر این اساس اینکه مدیر آن از اقوام خود برای مدیریت میانی مجموعه استفاده کند جای سوال دارد.

رضا سعیدی پور مدیر پردیس آزادی برادرش محمدرضا را قائم مقام خود در پردیس و فرزندش پویا را مدیر روابط عمومی پردیس کرده؛ اقدامی که پرسش برانگیز شده و رسانه های مستقل در کنار تأکید بر آن که چنین انتصاباتی شائبه ویژه خواری را شکل میدهد خواسته اند بدانند که براساس کدام رزومه چنین انتصاباتی در مجموعه ای ارگانی صورت گرفته است؟؟

رسانه مستقل «سینمامثبت» با زیر ذره بین بردن فعالیتهای مدیر این پردیس در این باره سوالاتی جدی را طرح کرده است.

متن گزارش «سینمامثبت» را بخوانید:

در سال‌های اخیر دخل و خرج سینمای ایران مورد توجه رسانه‌های مختلف بوده و اغلب رسانه‌ها به دنبال یافتن سرنخ‌هایی از ساز و کار مالی سینما بوده‌اند. در دوره‌ای که اغلب سینماگران گرفتار مشکلات مالی شده‌اند، شنیدن خبر رونق کسب و کار یک سینمادار مایه مسرت و خوشحالی اهالی سینما شده است.

اخیراً خبری در رسانه‌ها منتشر شد که حاکی از آن بود مدیر سینما آزادی که از ده سال قبل مدیریت این مجموعه را به عهده داشته، توانسته با سود آور کردن فعالیت‌های این مجموعه، در جرگه سهامداران پردیس گران قیمت و پنج سالنه زندگی در آریاشهر قرار گیرد و در ادامه نیز از سهامداران پردیس ۱۰ سالنه مگامال در شهرک اکباتان شده است.

سینما آزادی از سینماهای خوب و درجه یک تهران است که علاوه بر سالن‌های باکیفیت و خوب، تعداد زیادی کافی شاپ، رستوران و غرفه‌های شیک فروش اغذیه و موارد دیگر دارد و به همین دلیل علاوه بر آنکه مکانی برای تماشای فیلم است، به میعادگاهی برای شهروندان تهران نیز تبدیل شده است.

این اتفاق قطعاً در سایه مدیریت خوب و صحیح این مجموعه صورت گرفته است؛ مجموعه‌ای که از سال ۱۳۸۷ توسط رضا سعیدی‌پور مدیریت گردیده است. مدیری که جست و جو در سوابق او نشان می‌دهد مدتی نیز مدیر تالار وحدت را عهده دار بوده است.

این مدیر کاربلد که در طول سال‌های گذشته به خوبی بر چرخه اکران و نمایش مسلط شده برای انتقال تجارب دست به ابتکار جالبی زده و برادرش (آقا محمدرضا) را به عنوان قائم مقام خود در این پردیس و در ادامه فرزندش پویا را نیز به سمت مدیریت روابط عمومی سینمای فوق منصوب کرده که البته فی النفسه در آن ایرادی نیست اما نکته‌ای به ذهن متبادر می‌شود این است که چرا وی از بستگان خود در مدیریت مجموعه‌ای حاکمیتی استفاده کرده و آن‌ها را در مجموعه‌های خصوصی تحت امر خود به کار نگرفته است؟!

ای کاش سعیدی پور در مقاله یا مطلبی به تشریح ساز و کار فعالیت‌های خود خود در سینما آزادی می‌پرداخت و اسرار موفقیت شغلی خود را در سینما برای اهالی این حرفه تشریح می‌کرد تا به واسطه تجارب وی سایر سینماداران نیز بتوانند رونقی به کسب و کار خود داده و علاوه بر خلاصی از وضعیت بد مالی، به رشد و توسعه این حرفه بپردازند. سینما مثبت آماده انعکاس دیدگاه‌های این مدیر توانا درباره صنعت سینماداری و نحوه پُرسود نمودن آن است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت سینما روزان، تاریخ انتشار: 13مرداد1397، کدخبر: -: www.cinemajournal.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
سوالای عجیب غریب میپرسیا شعار سال! به همون دلیل که روحانی داره از دامادش تو دولت استفاده میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین