پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۶۳۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت که حدود 600 مرکز و واحد زیر مجموعه این دانشگاه تاکنون تعطیل شده است.

شعار سال: مهدخت بروجردی علوی در آمل تعداد مراکز آموزشی زیر مجموعه دانشگاه علمی کاربردی کشور را یک هزار و 200 واحد اعلام کرد و افزود که نیمی از آنها در 10 سال گذشته تعطیل شده اند.
وی تعطیلی بخشی از این واحدها را در اجرای مصوبه شورای عالی اداری و به سبب دولتی بودن دانست و گفت که بقیه هم به علت کیفیت پایین آموزشی حکم تعطیلی گرفتند.
مصوبه شورای عالی اداری در باره ممنوعیت پذیرش دانشجو در موسسات پژوهشی و مراکز مجری آموزش‌های علمی ‌کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی برای تمامی مقاطع تحصیلی بهمن ماه پارسال ابلاغ و به اجرا گذاشته شد.
سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه علمی کاربردی کشور تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه های علمی کاربردی کشور را در حال حاضر حدود 250 هزار نفر اعلام کرد.
وی همچنین گفت که تعدادی مراکز خاص دانشگاهی به زیر مجموعه دانشگاه علمی کاربری اضافه خواهد شد.
**
رشته های صنعتی علمی کاربردی در صدر
بروجردی علوی تعداد کدرشته های تحصیلی فعال مراکز و واحدهای علمی کاربردی را 841 رشته اعلام کرد و گفت که 36 درصد این رشته ها در حوزه صنعت، 32 درصد حوزه مدیریت و خدمات اجتماعی، 20 درصد حوزه فرهنگ و هنر و 12 درصد مربوط به بخش کشاورزی است.
وی با اعلام این که مجوزهای جدید برای فعالیت واحدهای علمی کاربردی همچنان ارائه می شود، افزود: مجوز برای واحدها و رشته هایی داده می شود که محیط کار واقعی با نوع درخواست داشته باشند و فارغ التحصیلان آن پس از تحصیل با مشکل شغل مواجه نشوند.
این مسئول توضیح داد: متاسفانه درصد بسیار بالایی از دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاهها پس از پایان تحصیل بدون مهارت خاصی هستند و با مشکل اشتغال در جامعه مواجه می شوند و به همین دلیلی از ترم دوم سال تحصیلی مراکز این دانشگاه در اسفند ماه، فقط به درخواست رشته هایی که محیط کار داشته باشند، مجوز داده خواهد شد.
وی اضافه کرد: بهتر است مراکز و واحدهای علمی کاربردی به مجموعه های بزرگ تولیدی و صنعتی با ظرفیت اشتغالزایی بالا مرتبط باشند و مطابق نیاز شغلی رشته های تحصیلی را تعریف کنند تا جوابگوی نیاز داخلی باشند.
سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت که در مراکز زیرپوشش این دانشگاه ، اصول تدریس بر نیازهای جامعه تعریف شده و دانشجو نیز متناسب با تنوع شغل های مورد نیاز جامعه تحصیل می کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 26 مهر 97، کد مطلب: 83070476،www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین