پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۶۹۵۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
برگزاری با شکوه نخستین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی

شعار سال: به نقل از روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی، نخستین مراسم جشن دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی با حضور دکتر پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو، دکتر امید ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر قالیچی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی، دکتر پیش بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی، روسای واحدهای استانی منطقه سه دانشگاه، روسای مراکز آموزشی استان، نمایندگان مدرسان، کارآفرینان، دانش آموختگان و با حضور بیش از 800 نفر در سالن آمفی تئاتر پتروشمی تبریز برگزار شد.

دکتر قالیچی در ابتدای مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول به آموزش های مهارتی و اهمیت آن ها در توسعه کشوراشاره کرد و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی متولی بزرگترین نظام آموزش مهارتی می باشد که هدفش تربیت نیروهای مهارتی کارآفرین و متخصص در حوزه های صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنرمی باشد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی هم چنین انتظاراتی از دانش آموختگان داشت وی گفت: امروز را هرگز روز فارغ از تحصیل شدن ندانید، بلکه باید برای فراگیری علم و دانش پایانی متصور نشوید و همواره به خاطر داشته باشید هر دانشی مارا برای فراگیری بهتر و استفاده از موقعیت‌ها آماده می‌کند؛ اجازه ندهید دنیا در مورد مسیر شغلیتان تصمیم بگیرد. خودتان کارآفرین باشید و از تجارب کارآفرینان موفق استفاده کنید و موقعیت شغلی ایجاد کنید. ایده های خود را بعد از مشورت با اهل دانش و اساتید مجرب به منصه ظهور برسانید. هیچ گاه از تکاپو و تلاش دست نکشید و همیشه مطالبه گر باشید.

در ادامه این مراسم دکتر پزشکیان ضمن درود به روح پر فتوح امام امت و شهدای هشت سال دفاع مقدس، با اشاره به آیات کلام الله مجید و بیان احادیثی به تبیین ارزش و اهمیت مهارت و آموزش پرداخت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید در تمامی حوزه ها تناسب را رعایت کنیم چرا که عدم رعایت تناسب باعث بروز حوادث و آسیب های جدی می شود.

وی با اشاره به رشد کمی مراکز آموزشی در یک دهه گذشته گفت: کمی گرایی و گسترش بدون دلیل مراکز آموزشی باعث ایجاد آسیب هایی در کشور شد چرا که تناسب کمیت و کیفیت رعایت نشد البته در این حصوص هم دولت مقصر بود هم مجلس هم حوزه های مرتبط.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از مسئولان و دست اندرکاران علمی کاربردی خواست تمام هم و غم خود را در راستای هر چه بهتر آموزش های مهارتی به کارگیرند و با تلاش های خود بتوانند در توسعه اشتغال و رفع مشکلات صنعتی کشور گام بردارند.

در ادامه دکتر محمدحسین امید ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و خانواده های دانش آموختگان از زحمات برگزار کنندگان این مراسم تشکر نمود.

وی عنوان کرد: برای اولین بار در تاریخ دانشگاه جامع علمی کاربردی توانستیم به صورت متمرکز و استانی جشن دانش اموختگان را برگزار نماییم و بسیار خرسندیم که برای اولین بار این مراسم با لباس های مخصوص و ویژه علمی کاربردی توسط واحد استانی آذربایجان شرقی و شهر اولین ها برگزار شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: طراحی و تهیه این لباس ها، حاصل و خروجی خود دانشجویان و تحصیل کرده های علمی کاربردی می باشد که طی فراخوانی به مراکز آموزشی اعلام شده بود که پس از ارسال طرح ها به ستاد مرکزی و برگزاری جلسات متعدد داوری، این طرح انتخاب و برگزیده و تهیه شد.

دکتر محمدحسین امید هم چنین به فعالیت ها و اقدامات انجام شده در دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداخت و گفت: با برنامه ریزی های دقیق و با تصمیم هایی که با همکاری واحد های استانی آذربایجان شرقی انجام شده آینده دانشگاه خیلی روشن بوده و شاهد افزایش اعتبار و کیفیت تمامی جنبه های دانشگاه هستیم.

وی از تمامی مسئولان، مدرسان و کارکنان دانشگاه خواست که تمام تلاش های خود را در راستای اهداف والای دانشگاه بردارند و اندیشه ها و ایده های خود را در محیط های واقعی بپرورانند و موضوع کارورزی و کاربینی را جدی بگیرند و برای اجرای دقیق آن ها از هیچ کوششی دریغ نکنند. هم چنین ایشان از دانش آموختگان درخواست کرد که به سوگندی که در این مراسم خوردند پایبند باشند و تلاش خود را جهت کارآفرینی و ایجاد شغل بردارند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: از آن جایی که این دانشگاه تربیت نیروهای متخصص و کارآفرین را برعهده دارد، امیدواریم با آموزش های مهارتی که دانشجویان این دانشگاه کسب می کنند دیگر دانش آموختگان مراکز آموزشی به هیچ عنوان بیکار نباشند و سربار جامعه نگردند.

گفتنی است ادای سوگند 360 نفر از دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی و اجرای موسیقی زنده از دیگر برنامه های این جشن بزرگ بود.

در پایان این مراسم از دانش آموختگان برتر و برگزیده مراکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی تقدیر به عمل آمد.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت دانشگاه جامع علمی کاربردی، تاریخ 23 آبان 97، کد مطلب: 41007: www.uast.ac.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
س.ح75
اخه دیگه علمی کاربردی هم جشن داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین