پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۲۹۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
رئیس پلیس فتا گیلان میانگین سنی بزهکاران اینترنتی دستگیر شده در گیلان را بین ۱۸ تا ۳۵ سال ذکر کرد و اظهار داشت:‌ در شش ماهه نخست امسال هتک حیثیت و نشر اکاذیب از عمده‌ترین جرایم سایبری بوده است که مجرمان آن‌ها توسط کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا گیلان شناسایی شده‌اند.

شعارسال: سرهنگ ایرج محمدخانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده پلیس فتا گیلان در نیمه نخست امسال ۴۸ درصد بزهکاران اینترنتی استان تحصیلات عالی داشته‌اند و ۴۵ درصد این جرایم نیز در پیام‌‌رسان‌های خارجی اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان عنوان کرد:‌ نتایج آمارها و بررسی پرونده‌های قضایی موجود در حوزه پلیس فتا گیلان نشان می‌دهد در نیمه نخست امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمار جرایم فضای مجازی در این استان حدود ۵ درصد افزایش پیدا کرده است. محمد‌خانی با بیان اینکه ۴۵ درصد جرایم سایبری گیلان در شش ماه نخست امسال در پیام‌ رسان‌های خارجی اتفاق افتاده است افزود:‌ بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴۸ درصد بزهکارانی که در شش ماه نخست امسال شناسایی و به دستگاه قضایی گیلان معرفی شده‌اند دارای تحصیلات عالی هستند. وی مهم‌ترین جرایم اینترنتی که در گیلان رخ می‌دهد را برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ هتک حیثیت،‌ نشر اکاذیب،‌ برداشت اینترنتی از حساب بانکی اشخاص،‌ سرقت،‌ کلاهبرداری‌‌های مرتبط با رایانه، قماربازی،‌ مزاحمت اینترنتی،‌ تهدید و اخاذی از جمله مهم‌ترین این جرایم در شش ماهه نخست امسال هستند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان در مورد شناسایی و تحویل مجرمان به دستگاه قضایی استان نیز عنوان کرد:‌ در نیمه نخست امسال ۵۷ درصد پرونده‌های حوزه پلیس فتا گیلان با تلاش کارآگاهان این حوزه به شناسایی مجرمان و تحویل آنان به مقامات قضایی استان ختم شد. محمد‌خانی از شناسایی تعداد بسیار زیادی از بزهکاران سایبری در گیلان خبر داد و تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال ۵۷ درصد مجرمان سایبری که در استان گیلان توسط پلیس فتا شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند را مردان و ۴۳ درصد دیگر را زنان تشکیل می‌دهند. وی میانگین سنی بزهکاران اینترنتی دستگیر شده در گیلان را بین ۱۸ تا ۳۵ سال ذکر کرد و اظهار داشت:‌ در شش ماهه نخست امسال هتک حیثیت و نشر اکاذیب از عمده‌ترین جرایم سایبری بوده است که مجرمان آن‌ها توسط کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا گیلان شناسایی شده‌اند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان ضمن توصیه به شهروندان و کاربران اینترنتی ابراز داشت:‌ برای جلوگیری از وقوع جرایم اینترنتی، شهروندان گیلانی باید به مواردی نظیر نصب پیام‌رسان داخلی،‌ دقت در دوستی‌های مجازی و اطلاع‌‌رسانی هر گونه رفتار مجرمانه به پلیس فتا اقدام کنند. محمد‌خانی با تأکید بر اینکه قانونگذار برای جرایم سایبری مجازات‌های معینی را در نظر گرفته است گفت: به طور مثال هتک حیثیت و نشر اکاذیب از جمله مهم‌ترین جرایم سایبری هستند که در گیلان اتفاق می‌افتند و قانونگذار برای آن علاوه بر جزای نقدی مجازات حبس را نیز اعمال می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت راه گیلان، تاریخ انتشار: 29مهر1397 ، کدخبر: - : www.rahegilan.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین