پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۳۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
منطق استعفای آقای آخوندی فرار از شکست و شانه خالی کردن از مسئولیت است. او بارها و بارها در مواجهه با مردم و نمایندگان مجلس، وعده‌­هایی داده که هیچ کدام عملی نشده است.اگر یک جست و جوی ساده در فضای مجازی داشته باشیم، می­‌بینیم واژه «شفافیت» یکی از کلیدواژه­‌های دولت دوازدهم است که البته جای تقدیر دارد، اما مگر می­شود غایت شفافیت را «مسئولیت‌­پذیری» ندانست؟ آقای وزیر راه که به اذعان برخی، بیشتر از وزیر امور خارجه برای FATF سینه چاک می­کرد، چطور به همین سادگی از مسئولیت وزارتی خود شانه خالی کرد و چطور شد که مدعیان شفافیت، خود در مسئولیت‌­پذیری و پاسخ­گویی حرفی برای گفتن ندارند؟

شعار سال: منطق استعفای آقای آخوندی فرار از شکست و شانه خالی کردن از مسئولیت است. او بارها و بارها در مواجهه با مردم و نمایندگان مجلس، وعده‌­هایی داده که هیچ کدام عملی نشده است. آخرین آنها طرح بازآفرینی شهری بود که به یک رونمایی و چند جلسه­‌ی بی­‌نتیجه ختم شد. قصد این نوشتار انتقاد از عملکرد آخوندی نیست که آن فرصتی مفصل می­خواهد، بلکه اعتراض به شیوه­ایی است که دولت و تیم آن در پیش گرفته­‌اند. با این منطق پیشنهاد می­شود آقای روحانی نیز چند صباحی مانده به انتخابات استعفا بدهد، تا بلکه کمتر لبه‌­ی تیغ تیز انتقادات به او اصابت کند.

اگر یک جست و جوی ساده در فضای مجازی داشته باشیم، می­‌بینیم واژه «شفافیت» یکی از کلیدواژه­‌های دولت دوازدهم است که البته جای تقدیر دارد، اما مگر می­شود غایت شفافیت را «مسئولیت‌­پذیری» ندانست؟ آقای وزیر راه که به اذعان برخی، بیشتر از وزیر امور خارجه برای FATF سینه چاک می­کرد، چطور به همین سادگی از مسئولیت وزارتی خود شانه خالی کرد و چطور شد که مدعیان شفافیت، خود در مسئولیت‌­پذیری و پاسخ­گویی حرفی برای گفتن ندارند؟

این استعفا در حالی رخ داده است که بازار مسکن، به عنوان بهترین و امن ترین بازار سرمایه‌­گذاری و هدایت نقدینگی سرگردان، حال و روز خوشی ندارد. قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در تهران نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد رشد کرده است و همان­‌هایی که قرار بود با سیاست مسکن مهر خانه‌­دار بشوند و نشدند، و بیش از 6 سال در انتظار وعده‌­های مسکن اجتماعی و ... نشستند و از آقای وزیر فقط انتقاد تند به مسکن مهر را شنیدند، دیروز با شنیدن خبر استعفای وزیر، عرق سردی بر پیشانی خود احساس می­کنند. دهک‌­های پایین درآمدی در جامعه به خاطر رشد بی­‌سابقه قیمت مسکن و اجاره، چاره‌­ای جز پناه بردن به همان مسکن مهرهای خالی که به قول آقای وزیر در بیابان احداث شده‌­اند ندارند. خوب شد همین مسکن مهر مزخرف وجود داشت وگرنه معلوم نبود سرریز شهر تهران به خصوص در یکسال گذشته کجا می­خواست پناه ببرد.

قصد نیت­‌خوانی نداریم، اما اگر استعفای آقای آخوندی برای ورود به ساختمان بهشت باشد، می­توان حدس زد که چند صباح دیگر که زمان پاسخ­گویی در شهرداری شد، آقای وزیر که آن روز شهردار تهران است، در نامه­‌ای خطاب به شورای شهر خواهد نوشت که «اجازه می­خواهم از خدمت شما در شهرداری رخصت بخواهم»! به همین سادگی. آقای وزیر کاش از مردم نیز رخصت می­‌خواستید!

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری 90 اقتصادی تاریخ انتشار 29مهر 97، کدمطلب: 2115390، www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
اره به نظر من هم همینطور بوده
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
0
0
ا.ف75
به نظرم حرف ایشون در مورد دلیل استعفا درست بود چون ایشون اصلا خوب کار نکرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین