پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۲۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه ثبات نسبی در بازار ارز و طلا نسبتا حاکم شده و در روز ۱۳ آبان هیچ اتفاق خاصی رخ نخواهد داد، گفت: باید وزرایی بر سرکار بیایند که برای مردم کار کنند، اینکه وزیری از وزارتخانه‌ای به جای دیگر منتقل شود، اساسا کار صحیحی نیست و مجلس باید در این زمینه دقت کند.
شعارسال: غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد اثر تحریم‌های امریکا علیه ایران که در روز ۱۳ آبان اجرایی می‌شود، اظهارداشت: تصورم این است که در این روز اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و افرادی که از این موضوع ابراز نگرانی می‌کنند، چه بسا این ابراز نگرانی به‌جا نیست و احیانا ممکن است دلالان به این مسئله دامن بزنند، زیرا نان آنها در منفعت برد این این فضا سازی‌ها است.

وی افزود: اکنون بازار ارز و طلا نسبتا از یک ثبات نسبی برخوردار شده است، گرچه هنوز معتقد هستم که قیمت ارز و سکه باید بیشتر از این‌ها کاهش پیدا کند و یک رفت و برگشت داشته است، در واقع یک اوج داشت و سپس یک فرود رخ داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظامادامه داد: تصور می‌کنم آمریکایی‌ها در مورد تحریم نفتی ایران و کاهش صادرات نفت ایران به صفر، شکست خورده‌اند؛ زیرا اطلاعاتی که منتشر می‌شود مبنی بر این است که چین، هند و کشورهای اروپایی خرید نفت از ایران را ادامه خواهند داد و اتفاق جدیدی نخواهد افتاد.

مصباحی مقدم در مورد عملکرد اقتصادی دولت گفت: عملکرد اقتصادی دولت نشان از مسلط نبودن بر اوضاع دارد؛ یعنی ‌مهار این وضعیت در اختیار دولت نیست. این اتفاقی هم که افتاده و شاهد کاهش نرخ ارز بودیم شاید به دلیل اندکی مدیریت است و نشان می‌دهد که اگر دولت و بانک مرکزی مدیریت ‌قوی‌تر و همه جانبه را در دستور کار داشته و انجام می‌دادند، امروز دچار این مشکلات نمی‌شدیم و این مشکلات (تلاطم در بازار ارز و سکه) را شاهد نبودیم.

وی در مورد تغییرات کابینه دولت و برخی جابه‌جایی‌ها گفت: معتقدم این جا‌به‌جایی‌ها به این شکل (معرفی محمد شریعتمداری برای وزارت کار) موثر نباشد و فضای روانی مثبت و اعتماد جامعه را به وجود نخواهد آورد، البته جایی که وزیری استیضاح می‌شود و وزیری که جای آن می‌آید متفاوت است و این تغییرات باید به راهکار خوبی منتهی شود. باید وزرایی بر سرکار بیایند که برای مردم کار کنند. اینکه وزیری از وزارتخانه‌ای به جای دیگر منتقل شود، درست نبوده و اساسا کار صحیحی نیست و مجلس باید در این زمینه دقت کند.

ٰعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ایجاد ثبات در بازار‌ها بیان کرد: راهکار در کوتاه مدت استفاده از ابزارهای مالی است که نقدینگی را جمع کند و بلند مدت و یک بازده زمانی ده ساله قطع کامل وابستگی بودجه عمومی ما به نفت است که امکان پذیر است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 5 آبان 1397 ، کدخبر: 3970805001 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
ا.ف75
اینکه مجلس باید به مزاری شایسته رای دهد شکی نیست اما واقعا چند درصد این الان یه نمایندگان هست خدا میداند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
کو گوش شنوا؟؟؟
ناشناس
Spain
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
کارنامه وزرا برای مردم روشن است این جابجایی ها برای مردم فرقی ندارد مشکلات را حل کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین