پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۹۵۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
تا کنون چهار وزیر در دولت روحانی تغییر کرده‌اند. وزارتخانه‌های کار و اقتصاد با سرپرست اداره می‌شوند و محمد شریعتمداری و عباس آخوندی نیز از وزارت استعفا کرده‌اند.
شعارسال: پس از تغییرات جدید در کابینه روحانی، این سوال به ذهن می‌آید که آیا دولت روحانی رکورد تغییرات کابینه را زده است یا رکورد در اختیار رئیسان جمهور دیگر است. با استعفای عباس آخوندی و محمد شریعتمداری، دو وزیر دیگر از دولت خارج شدند؛ این در حالی است که پیش از این وزارتخانه‌های اقتصاد و کار نیز پس از استیضاح وزرای آن، با سرپرست اداره می‌شوند. بدین ترتیب با خروج شریعتمداری و آخوندی، چهار وزارتخانه بدون وزیر مانده است.

روحانی البته چهار وزیر را برای این وزارتخانه‌ها معرفی کرده است. بدین ترتیب آمار تغییرات دولت دوازدهم تا کنون چهار وزیر است تا همچنان دولت محمود احمدی‌نژاد را بتوان بی ثبات‌ترین دولت بعد از انقلاب ایران بدانیم. هیچ کدام از وزیران احمدی نژاد، هشت سال در کابینه باقی نماندند. تغییرات کابینه آنقدر ادامه داشت که صفار هرندی پس از برکناری توسط احمدی نژاد و از نصاب افتادن کابینه در نامه‌ای نوشت در هشت روز باقیمانده از عمر دولت نهم، از اینکه از او به قدر یک عدد بهره گرفته شود،‌ راضی است.

از این منظر، دولت روحانی هنوز دولتی با ثبات محسوب می‌شود. حتی اگر در اولین سال دومین دولت، چهار وزیر کابینه را ترک کنند. هنوز بعضی ژنرال‌ها در کابینه حضور دارند. مشهورترین فرد، محمد جواد ظریف در وزارت امور خارجه و زنگنه در وزارت نفت و رحمانی فضلی در وزارت کشور و قاضی زاده هاشمی در وزارت بهداشت و حجتی در وزارت جهاد کشاورزی و بالاخره محمود علوی در وزارت اطلاعات و البته اسحاق جهانگیری در صندلی معاون اولی.

گویا حساسیت‌ها نسبت به وزارتخانه‌های سیاسی کاهش داشته است. این در حالی است که مثلا برای وزارت کشور، خاتمی و هاشمی با فشار محافظه‌کاران ناچار به تغییر کابینه شدند. عبدالله نوری استیضاح شد و مدتی بعد به دادگاه رفت. نوری در دولت هاشمی هم وزیر کشور بود که جای خود را به علی محمد بشارتی داد.

هم مرحوم هاشمی و هم سیدمحمد خاتمی، در دولت اول از عبدالله نوری حمایت کردند اما هر دو دولت با فشار نیروهای محافظه کار، ناچار شدند سیاست خود را تغییر دهند و افرادی محافظه کارتر، بشارتی و موسوی لاری را جایگزین عبدالله نوری کردند. روحانی اما از همان ابتدا، کار را برای خود دشوار نکرد و با هماهنگی علی لاریجانی، رحمانی فضلی را به ساختمان خیابان فاطمی فرستاد.

البته وزارت خارجه عموما بی حاشیه‌تر بود تا نوبت احمدی نژاد رسید و وزیر خود را که به آفریقا سفر کرده بود، هنگام ماموریت عزل کرد!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 29 مهر 1397 ، کدخبر: 151506 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
تازه این اولشه جناب دولت تدبیر و امید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
ا.ف75
گه اقای اخوندی از اول از متخصصین مشاوره میگرفت الان کار دولتش به این جا نمیرسید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
ا.ف75
اقای روحانی منظورم بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
تبعات وزرای ناکارآمد را باید مردم متحمل بشن اقای روحانی تدبیرتان کجاست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین