پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۸۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
یک رسانه اسرائیلی از اسنادی خبر داده که توسط یک موسسه آمریکایی به دست آنها رسیده است. این رسانه بر مبنای این اسناد مدعی شده ایران در زیرزمین سایت پارچین اقدامات لازم برای ساخت ۵ بمب اتم را کلید زده است.
شعارسال: پس از لغو یک‌جانبه برجام توسط آمریکا، به نظر می‌رسد رویارویی ایران و اسرائیل نیز شکل دیگری به خود گرفته است. در روزهای اخیر بنیامین نتانیاهو به عمان سفر کرد و پیش از آن بسیار تلاش کرد اتحادیه اروپا را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران تحت فشار بگذارد. موج سندسازی اسرائیل علیه ایران نیز یکی از همان مواردی است که در دوره لغو برجام بیشتر شده است. چندی پیش نتانیاهو از سرقت پنجاه هزار صفحه سند توسط ماموران اسرائیلی از ایران خبر داده بود. خبر سایت هسته‌ای تورقوزآباد نیز در همین دوره توسط نتانیاهو مطرح شد که پس از بررسی مشخص شد آن مکان قالیشویی بوده و سایت هسته‌ای در کار نبوده است.

در اقدامی جدید، یک وبسایت اسرائیلی در گزارشی مدعی شده عکس‌ها و داده‌های جدیدی که توسط موسسه علوم و امنیت بین‌المللی در واشنگتن منتشر کرده نشان می‌دهد برنامه هسته‌ای نظامی ایران بسیار پیشرفته‌تر از چیزی است که پیش از این تصور می‌شد.

«ورلد اسرائیل نیوز» مدعی شده این موسسه آمریکای در گزارش خود از وجود اتاق‌های فشار و آزمایشگاه در یکی از پایگاه‌های نظامی ایران در پارچین در نزدیکی تهران خبر داده که در آن اتاق‌ها، انفجار‌های زنجیره‌ای و فرایند‌های لازم برای تولید بمب اتم انجام می‌گیرد.

این رسانه اسرائیلی مدعی شده «در سایت پارچین یک آزمایشگاه قرار دارد که دانشمندان هسته‌ای در آن آزمایش‌های نوترنی انجام می‌دهند» و برای اثبات مدعای خود نوشته است سایت پارچین یک پناهگاه زیرزمینی برای انبار بمب اتمی دارد که ایران در آن در حال سرهم کردن ۵ بمب هسته‌ای و آزمایش زیر زمینی آن است!

این رسانه رژیم صهیونیستی ریشه این اطلاعات را در آرشیو‌هایی که نتانیاهو در ماه آوریل در یک سخنرانی نمایشی افشا کرده بود خوانده و گفته: در ماه‌های گذشته موساد و کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل اطلاعات زیادی را با سازمان‌های اطلاعاتی شش کشور عضو توافق هسته‌ای در میان گذاشته‌اند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با نشان دادن عکس‌هایی، ایران را متهم کرد که در منطقه تورقوزآباد در جنوب تهران، انبار سری از مواد و تجهیزات هسته‌ای دارد و از آژانس خواسته بود از این محل بازدید کند. او گفته بود ایران در ماه گذشته ۱۵ کیلوگرم مواد رادیواکتیو را از تاسیساتی خارج کرده و در مناطق مختلفی در تهران پخش کرده‌اند، تا این مواد را پنهان کنند.

یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در واکنش به ادعای نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آژانس در انجام وظایفش از تمام اطلاعاتی که بر اساس موافقتنامه‌های پادمان در اختیار دارد استفاده می‌کند، اما بر مبنی اطلاعات ارائه شده بر اساس ظواهر ارزیابی نمی‌کند. بازرسان این نهاد فقط در زمان نیاز به اماکن و تاسیسات اعزام می‌شوند.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 8 آبان 1397 ، کدخبر: 152748 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
0
0
انقد تو کشور ایران بمب های زیرزمینی ساخته میشه و کسی نمیفهمه چی به چیه


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین