پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۵۴۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
بنا به گفته کیمج و سایر مقامات آمریکایی آگاه، هدف نهایی این تلاش آمریکا، تاسیس شبکه‌ای است که قادر باشد «پروپاگاندا» را در منشأ خودش برهم بزند. مقامات می‌گویند اغلب این تلاش، «پشت در‌های بسته» انجام خواهد شد. روز دوشنبه ۱۲ دسامبر، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، برای شرکت در یک جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران، عازم نیویورک شد. در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده که پومپئو در این جلسه، بر «عزم راسخ» دولت آمریکا برای مقابله با «تهدیدات» ایران به صلح و امنیت بین المللی از طریق اشاعه موشک‌های بالستیک تاکید خواهد کرد.

شعار سال: با ورود مایک پومپئو به وزارت خارجه آمریکا، این وزارتخانه به طور روزافزون گزارش‌ها و پیام‌های محکوم‌کننده‌ای علیه ایران منتشر می‌کنند. مقامات بلندپایه آمریکایی می‌گویند این وزارتخانه «تلاش جدیدی» برای مقابله با آنچه آن‌ها «پروپاگاندای» ایران می‌نامند، آغاز کرده است.

 روز دوشنبه ۱۲ دسامبر، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، برای شرکت در یک جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران، عازم نیویورک شد. در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده که پومپئو در این جلسه، بر «عزم راسخ» دولت آمریکا برای مقابله با «تهدیدات» ایران به صلح و امنیت بین المللی از طریق اشاعه موشک‌های بالستیک تاکید خواهد کرد.

پومپئو در حالی به شورای امنیت می‌رود که چند روز پیش وزارتخانه متبوعش اظهارات بسیار تندی در توئیتر علیه برخی از مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده است. این پیام‌ها، با تاکید بر ثروت ادعایی مقامات ایران، به دنبال مشروعیت‌زدایی و بی‌اعتبارسازی پایه‌های ایدئولوژیک نظام جمهوری اسلامی ایران است. این تحلیل را می‌توان از مقاله اخیر پومپئو درباره ایران استنتاج کرد. وزیر خارجه آمریکا، در آخرین مقاله‌ای که در اواسط اکتبر در مجله فارین‌آفرز منتشر کرده بود، از رویکرد دولت رونالد ریگان در برابر شوروی تمجید کرده و ضمن اشاره به دارایی و ثروت مقامات ایران، آن را با تلاش‌های دولت ریگان برای مشروعیت‌زدایی از ایدئولوژی کمونیستی شوروی پیوند زده بود.

همزمان با صدور پیام‌های وزارت خارجه آمریکا، مقامات بلندپایه آمریکایی اعلام کرده‌اند که این وزارتخانه برای مقابله با تبلیغات ایران، چین و روسیه، «تلاش جدیدی» را آغاز کرده است که آمریکا را در برابر این کشور‌ها در یک موضع «تهاجمی» قرار خواهد داد.

مرکز تعامل جهانی (GEC)، وابسته به وزارت خارجه، به تازگی ۴۰ میلیون دلار بودجه دریافت کرده تا بر آنچه مقامات دولت ترامپ نبرد جهانی علیه پروپاگاندا می‌نامند، تمرکز کند. از دیدگاه آن‌ها این پروپاگاندا نقش آمریکا در جهان و اولویت‌های امنیت ملی آن را تهدید می‌کند.

مرکز GEC روی فعالیت‌های برون مرزی آمریکا علیه عملیات رسانه‌ای کشور‌هایی که می‌خواهند نفوذشان را در مناطق ملتهب افزایش دهند، تمرکز خواهد کرد.

مقامات آمریکایی به وبگاه واشنگتن‌فری‌بیکن گفته‌اند که عملیات مرکز GEC تا حدود زیادی بر ماموریت‌های ضدتروریستی، مثل داعش، متمرکز است، اما با بودجه اخیری که این مرکز گرفته، قادر خواهد بود نفوذش را توسعه دهد و تمرکز جدیدی بر عملیات تبلغاتی جهانی بگذارد.

دانیل کیمج، هماهنگ‌کننده موقت GEC گفته این مرکز در اساس علیه روسیه وارد فاز تهاجمی شده، اما تا حدود زیادی علیه ایران و چین هم وارد عمل شده است.

کیمج افزوده «با مطرح شدن تهدید روسیه در اولویت‌هایمان» در ماه‌ها و سال‌های اخیر، «اولویت‌های (مرکز GEC) تغییر کرده است

مقامات می‌گویند GEC بر شناسایی و افشای تهدیدات کشور‌های روسیه، چین و ایران کار می‌کند و تلاش‌های آن برای شناسایی شبکه‌های آنلاین اطلاعات اشتباه در جریان است تا به رسانه‌های جهان کمک کند که از گرفتار شدن در دام پروپاگاندا اجتناب کنند. این مرکز حداقل در چهار قاره فعالیت می‌کند.

در رابطه با ایران، دولت آمریکا از مخاطبان منطقه‌ای استفاده می‌کند تا «روایت‌های اشتباه» جمهوری اسلامی را شناسایی کند و آن‌ها را در مسیرشان متوقف کند. کیمج مدعی شد مقامات آمریکا اطلاعات اشتباه که از ایران خارج می‌شود را به منظور افشاگری بررسی می‌کنند.

بنا به گفته کیمج و سایر مقامات آمریکایی آگاه، هدف نهایی این تلاش آمریکا، تاسیس شبکه‌ای است که قادر باشد «پروپاگاندا» را در منشأ خودش برهم بزند. مقامات می‌گویند اغلب این تلاش، «پشت در‌های بسته» انجام خواهد شد.

کیمج افزود: «بخش اعظم این (کار)، مانند سگ‌هایی خواهد بود که پارس نمی‌کنند

برنامه جدید مرکز GEC هنوز در مراحل اولیه قرار دارد. مقامات پیش‌بینی می‌کنند که بازتنظیم GEC و راه‌اندازی کامل آن یک سال طول خواهد کشید. پس از راه‌اندازی هم دو تا سه سال طول خواهد کشید تا نتایج ملموس عملیات آن دیده شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری فرارو تاریخ انتشار 22 آذر 97، کدخبر: 383629، www.fararu.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
صدا و سیمای ما هم کلا در خواب تشریف داره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
م.م77
خیلی بده که سازمان های بین المللی مهم دنیا مثل شورای امنیت عادلان قضاوت نمیکنن و مورد نفوذ صهوینیست ها هستن
ناشناس
Netherlands
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
م.م77
موضوع گیری سازمان ملل در مقابل بعضی از موارد بسیار رنگ و بوی خیانت میدهد و نفوذ بعضی جوامع درسازمان ملل در بعضی از تصمیم گیری ها وجود داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین