پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان گفت: حملات سایبری در استان به صورت مداوم انجام می‌شود و آن زمان که این حملات اخلالی ایجاد کند وارد می‌شویم.

شعار سال: عبدالرسول صفری چهارشنبه در نشست خبری، اظهار کرد: در حال حاضر در بحث پدافند غیرعامل چهار کارگروه مهم پرتوی، زیستی، سایبری و شیمیایی را دنبال می‌کنیم. در بحث زیستی انسان، دام، کشاورزی و به خصوص آنفولانزای فوق حاد پرندگان در دستور کار است و مدام بررسی می‌شود.

وی افزود: همچنین بیماری‌های نو پدید، انسان پدید و دشمن پدید نیز زیر نظر این قرارگاه قرار دارد که تب کریمه کنگو و مرس از این نوع هستند.

دو سند پدافندی در حوزه زیستی در نظر گرفته شده است

صفری گفت: دو سند نیز در حوزه زیستی در نظر گرفته شده است که یکی مرزبانی زیستی و پایش محصولات خارج از کشور هستند و دیگری سند ذخایر ژنتیکی است. به خصوص برخی گونه‌های گیاهی و جانوری که مختص به اصفهان هستند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان ادامه داد: در بحث قرارگاه سایبری کاهش آسیب‌ها و تهدیدهای سایبری، سرقت داده‌ها و هک‌های اینترنتی مورد بررسی قرار می‌گیرد و باید بدانیم که در بحث سایبری پدافند در واقع یک اتفاق بازدارنده است و این بخش یکی از بخش‌های مهم و حساس پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

وی گفت: در بحث شیمیایی نیز هفت شهرک صنعتی شیمیایی وجود دارد که هر لحظه ممکن است به دلیل حجم انبوه مواد شیمیایی خطراتی برای شهر ایجاد کنند.

صفری افزود: همچنین در بحث پرتوی اورژانس دو منظوره هسته‌ای شیمیایی در نظر گرفته شده است و این اورژانس آماده عملیات است. در شورای پدافند غیرعامل پدافند اقتصادی نیز در نظر گرفته شده است که با تشدید جنگ اقتصادی باید برای کاهش خطرات اقدام کند.

12 کارگروه در پدافند غیرعامل استان منظور شده است

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان، گفت: 12 کارگروه در پدافند غیرعامل منظور شده است که انرژی، بهداشت و سلامت و بیولوژیک و آموزشی اجتماعی از مهم‌ترین کارگروه‌ها هستند. همچنین طرح جامع پدافند غیرعامل در دستور کار شورا است که این طرح وظیفه دارد تمامی سرمایه‌ها و دارایی‌های فیزیکی، معنوی، میراث معنوی و سایبری را حفاظت کند.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم میراث فرهنگی لطمه ببیند، افزود: در جنگ سایبری نباید دچار چالش شویم، در واقع در طرح جامع ابتدا سرمایه‌ها را جمع‌بندی می‌کنیم و سپس سطح‌بندی صورت می‌گیرد و بعد از آن پیامدش شناسایی سرمایه‌ها و دارایی‌ها است.

صفری تصریح کرد: باید در مقابل دو تهدید بایستیم، یکی طبیعی که اکثراً به عهده مدیریت بحران است و پس از مشکل ما ورود می‌کنیم و دوم تهدیدهای انسان پایه که پدافند غیرعامل در این دو حوزه وارد می‌شود. در طرح جامع پدافند شهری نیز شهرداری‌های اصفهان، کاشان نجف‌آباد و خمینی‌شهر باید طرح جامع شهری خود را در حوزه پدافند تدوین کنند.

حملات سایبری مدام انجام می‌گیرند

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان، گفت: حملات سایبری در استان به صورت مداوم انجام می‌شود و آن زمان که این حملات اخلالی ایجاد کند وارد می‌شویم.

صفری به موضوع طرح جامع حوزه زاینده رود در پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: این طرح زاینده رود را از دریچه سد تا تالاب گاوخونی می‌بیند و از پایش آب تصفیه‌خانه‌ها و آسمان رودخانه را مورد بررسی قرار می‌دهد و در شورای پدافند غیرعامل هر دستگاه موظف شد گزارشی خود را از رودخانه ارائه کند، چراکه خشکسالی بر روی موضوعات متعددی اثرگذار است و بحثی ملی دارد به خصوص در زمینه فرونشست زمین این موضوع اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: تا این لحظه هیچ موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان که منجر به فوت شده باشد گزارش نشده و طرح معدوم کردن مرغ و تخم مرغ در این زمینه یکی از فعالیت‌های پدافندی بوده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان ادامه داد: بشر از ابتدای زندگی خود راه‌کارهای پدافندی داشته است، اما فرهنگ پدافند باید در جامعه احیا بشود و این موضوع از زندگی مردم باید آغاز شود چراکه آن ها باید بدانند در مواقع لزوم چگونه باید عملیات پدافندی انجام دهند.

آمریکا هرچه در دست داشته اجرایی کرده است

صفری در خصوص تهدیدات 13 آبان‌ماه آمریکا اظهار کرد: راهی نمانده که آمریکا بخواهد آنرا اجرایی کند و هرچه در دست داشته اجرایی کرده است فقط زمان 13 آبان ماه را به عنوان یک افتتاحیه قرار داده چراکه دقیقا در همان روز استکبارستیزی مردم ایران است و این حرکت در جواب چنین حرکتی بوده است. قطع اینترنت امکان پذیر نیست، اما با این حال برای آن پیش‌بینی‌هایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع پدافند غیرعامل سعی می شود که آسیب پذیری همه دستگاه ها به صفر نزدیک شود و اجرای عوامل پدافندی موجب می شود که آسیب ها به کمترین حد خود برسند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 9 آبان 97، کد مطلب: 97080904361، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین