پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت:با توجه به ظرفیت های موجود امکان توسعه صادرات خرما در این استان وجود دارد که با هدف رونق اقتصاد این بخش باید این ظرفیت را شکوفا کرد.

شعار سال: سعید زرین فر روز چهارشنبه در نشست هماهنگی نمایشگاه یاد شده افزود: در این ارتباط برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر فرصتی ارزشمند برای ارتقا وضعیت این محصول است.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه می تواند در حوزه های بررسی مشکل کم آبی، رقابت، بازار یابی و بسته بندی کمک شایانی به نخل داران استان بوشهر کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر بیان کرد: با توجه به پایان پذیری منابع نفت و گاز، خرما باید به عنوان منبع درآمدی پایدار مورد توجه قرار گیردزرین فر ادامه داد: خرما با توجه به اهمیتی که دارد باید برای نسل کنونی و آینده توسعه یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در ارتباط با مشکل کم آبی در حوزه کشاورزی اجرای طرح نخلستان با 16 هزار میلیارد ریال اعتبار در شهرستان دشتستان اقدامی ارزشمند برای مقابله با بحران کم آبی است.

زرین فر گفت: با توجه به اینکه این طرح در مرحله اجرا بیشتر از این میزان اعتبار نیاز دارد باید از هم اکنون به دنبال اجرای آن در سایر شهرستان های استان بوشهر باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: حوزه خرما در استان بوشهر باید برای استفاده از تکنولوژی روز و نوین دنیا حرکت کند.

سید حسین حسینی محمدی افزود: در این زمینه برگزاری کارگاه های آموزشی برای نخلداران در حاشیه نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر امری ضروری است.

وی گفت: در حوزه های مختلف تولید، برداشت و بسته بندی چنانچه متناسب با رویکردهای نوین کار نکنیم آینده این محصول در معرض تهدید جدی قرار می گیردحسینی محمدی ادامه داد: همزمان با نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر نشست میز ملی خرما نیز با هدف بررسی مسائل و مشکلات فراروی این بخش در بوشهر برگزار می شود.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: در نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر حدود 60 شرکت داخلی از استان های بوشهر، کرمان، فارس، خوزستان و هرمزگان حضور دارندخورشید گزدرازی افزود: همچنین این نمایشگاه فرصتی مهم برای معرفی خرما به عنوان محصولی استراتژیک در حوزه کشاورزی استان بوشهر است.

نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته با شرکت شش استان کشور 22 تا 24 آبان ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بوشهر برگزار می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 9 آبان 97، کد مطلب: 83084330، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین