پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۶۷۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
بخشنامه وزارت آموزش و پرورش درخصوص پخش مسابقه فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و کاشیمای ژاپن در مدارس دخترانه و پسرانه موضوعی است که باعث می‌شود تا دانش‌آموزان در کنار یکدیگر علاوه بر تماشای مسابقه فوتبال دور هم شادی را تجربه کنند. با این اتفاق دانش‌آموزان در کنار یکدیگر یاد می‌گیرند که در یک گروه می‌توانند صمیمیت و احساس غرور ملی را تجربه کنند و احساس وحدت و همگرایی داشته باشند. البته این احساس زمانی می‌تواند شادی‌آفرین باشد که سازوکارهای تماشای فوتبال برای تمام دانش‌آموزان مدرسه و در کل کشور قابل تعمیم باشد. باید فضای مناسب برای حضور همه بچه‌ها در کنار هم برای تماشای فوتبال وجود داشته باشد تا دانش‌آموزان بتوانند در محیطی مناسب و آرام فوتبال را تماشا کنند و از در کنار هم بودن لذت ببرند. در این نوع فضاهاست که دانش‌آموزان فرا می‌گیرند همصدایی و همدلی را به‌دور از هرگونه فضای نامتعارف تجربه کنند و یا طاقت گل خوردن از تیم مقابل را داشته باشند و در زمانی که به تیم حریف گل می‌زنیم با یکدیگر شادی کنند. یکی از نیازهای اساسی جامعه ما این روزها شادی و امید اجتماعی است و چه چیزی مهم‌تر از این است که این امید در نسل نوجوان کشور ایجاد شود.

شعار سال: بخشنامه وزارت آموزش و پرورش درخصوص پخش مسابقه فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و کاشیمای ژاپن در مدارس دخترانه و پسرانه موضوعی است که باعث می‌شود تا دانش‌آموزان در کنار یکدیگر علاوه بر تماشای مسابقه فوتبال دور هم شادی را تجربه کنند. با این اتفاق دانش‌آموزان در کنار یکدیگر یاد می‌گیرند که در یک گروه می‌توانند صمیمیت و احساس غرور ملی را تجربه کنند و احساس وحدت و همگرایی داشته باشند. البته این احساس زمانی می‌تواند شادی‌آفرین باشد که سازوکارهای تماشای فوتبال برای تمام دانش‌آموزان مدرسه و در کل کشور قابل تعمیم باشد. باید فضای مناسب برای حضور همه بچه‌ها در کنار هم برای تماشای فوتبال وجود داشته باشد تا دانش‌آموزان بتوانند در محیطی مناسب و آرام فوتبال را تماشا کنند و از در کنار هم بودن لذت ببرند. در این نوع فضاهاست که دانش‌آموزان فرا می‌گیرند همصدایی و همدلی را به‌دور از هرگونه فضای نامتعارف تجربه کنند و یا طاقت گل خوردن از تیم مقابل را داشته باشند و در زمانی که به تیم حریف گل می‌زنیم با یکدیگر شادی کنند. یکی از نیازهای اساسی جامعه ما این روزها شادی و امید اجتماعی است و چه چیزی مهم‌تر از این است که این امید در نسل نوجوان کشور ایجاد شود.

اما در کنار این قبیل موارد که تصمیم درستی نیز هست، باید به این نکته دقت کرد که در مدارس به ساعات زنگ ورزش و هنر نیز توجه شود، ما به دانش‌آموزانی فعال، خلاق و کوشا نیاز داریم که علاوه بر دروس آموزشی بتوانند ساعاتی را همراه با مربیان کارآزموده ورزشی و هنری، فعالیت داشته باشند چرا که معتقدیم یکی از راهکارهای پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس می‌تواند ورزش و هنر و شادی باشد. اگر چه اکنون آموزش و پرورش با کمبود مربی ورزش و هنر مواجه است اما این کمبودها را می‌تواند از طریق جذب دانشجو معلمان از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی و یا با استفاده از ماده28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جبران کند. براساس این ماده، آموزش و پرورش این مجوز را دارد که بخشی از نیازهای خود را از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با شرط گذراندن حداقل دوره یکساله مهارت‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان تامین کند.

ما معتقدیم دانش‌آموزان در مدرسه علاوه بر مهارت‌های آموزشی باید مهارت‌های اساسی زندگی را هم یاد بگیرند که از راه‌های پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب‌ها و شادی و نشاط اجتماعی ورزش کردن و انجام فعالیت‌های هنری است. بر این اساس مربیان کارآزموده ورزش و هنر می‌توانند با استعدادیابی در حوزه‌های ورزش و هنر استعداد بالقوه بچه‌ها را به بالفعل دربیاورند. همین حضور بچه‌ها در کنار هم در تماشای فوتبال هم می‌تواند شادی و نشاط را به دانش‌آموزان تزریق کند.

براساس تفاهمنامه‌ای که وزارت ورزش و جوانان با وزارت آموزش و پرورش در سال93 منعقد کرد وزارت ورزش و جوانان باید مکان‌های ورزشی خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد، الان در تهران 30درصد مدارس فرسوده هستند و فضای ورزشی مناسبی که متناسب با شرایط سنی و جنسی دانش‌آموزان باشد، نداریم، و برای مدارس دخترانه فضای ورزشی مناسب تعبیه نشده که آموزش و پرورش باید از این به بعد فضاهای مناسب ورزشی را در مدارس خصوصا دخترانه تعبیه کند ضمن اینکه در تعداد زیادی از مدارس هم مربی ورزشی و هنر وجود ندارد که باید این کمبودها رفع شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری تاریخ انتشار 12 آبان 97، کدمطلب: 36199، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
س.ح75
خیلی حرکت خوبیه انشالا با ز هم تکرار بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین