پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
سفیر پیشین آمریکا در عربستان با اشاره به اقدام نظامی عربستان در یمن، اعلام کرد: نمی‌توان با حمله هوایی فردی را که جایگاه مردمی ندارد، به قدرت بازگرداند.

شعار سال: «چارلز فریمن» سفیر پیشین آمریکا در عربستان با انتقاد از حملات هوایی عربستان به یمن اعلام کرد ریاض نمی‌تواند با حمله‌های هوایی «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن را که از جایگاه مردمی برخوردار نیست به قدرت بازگرداند.

فریمن در گفت‌وگو با نشریه «اینترسپت»، گفت: «فکر نمی‌کنم بتوان یک دولت را با حمله هوایی به قدرت بازگرداند؛ به ویژه دولتی که در میان مردم از محبوبیتی برخوردار نیست. علاوه بر آن استفاده از قدرت نظامی در این زمینه مسأله‌ای را حل نخواهد کرد، بلکه دشمنی طولانی مدتی با مردم یمن ایجاد می‌کند.»

فریمن که در فاصله سال‌های 1989 تا 1992 سفیر آمریکا در عربستان بوده و در حال حاضر در پژوهشکده روابط بین الملل «واتسون» در دانشگاه «براون» فعالیت می‌کند ادامه داد: «عدم محبوبیت هادی تا حدی به روابط عمیق او با عربستان و ایالات متحده باز می‌گردد.»

بیش از 14 ماه از هجوم نظامی عربستان به خاک یمن می‌گذرد. عربستان در ابتدا اعلام کرد این جنگ را با همکاری کشورهای عربی برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی به قدرت آغاز کرده است؛ جنگی که تاکنون هزاران نفر در پی آن کشته و زخمی شده‌اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 ، کد مطلب: 13950218000821 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین