پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
کاخ سفید اعلام کرد «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا «مایکل راتنی»، را نامزد برعهده گرفتن سفارت این کشور در عربستان کرده است.
شعار سال: کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده است: راتنی به خوبی به زبان عربی و فرانسوی حرف می‌زند و آخرین مسئولیت وی، کاردار سفارت امریکا در بیت المقدس بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است، راتنی همچنین مسئولیت‌هایی، چون معاون وزیر امور خارجه در امور کشور‌های شام و فلسطین، فرستاده ویژه امریکا در امور سوریه و نائب رئیس هیات امریکایی در قطر را برعهده داشته است.

کاخ سفید در این بیانیه افزوده است: راتنی کاردار و معاون مدیر موسسه خدمات خارجی وزارت امور خارجه، رئیس دانشکده زبان در موسسه خدمات خارجی و عضو هیات علمی دانشگاه دفاع ملی بوده است و تاکنون چندین بار جایزه‌های مختلف دریافت کرده است.

«جون آبی زید»، آخرین سفیر امریکا در عربستان بوده است که در تاریخ ۱۳ نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی نامزد این سمت شد و در ۱۰ آوریل سال ۲۰۱۹ کنگره با سفارت وی موافقت کرد و در ۳۰ آوریل سوگند یاد کرده و در ۱۶ ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی استوارنامه خود را تقدیم ملک سلمان کرد، اما در ۲۰ ژوئیه سال ۲۰۲۱ میلادی از سمت خود استعفا داد.

از آن زمان، مارتینا سترونگ:، منصب کاردار سفارت امریکا در ریاض را عهده دار بوده است، وی پیش از این، مشاور امور سیاسی در بغداد و مشاور سیاسی ارتش امریکا در بصره بوده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری شفقنا، تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۵۸۰۴۸، www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین