پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۶۷۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
وزارت خارجه ژاپن امروز سه شنبه اعلام کرد که توکیو بعد از اعلام معافیت های تحریمی آمریکا، مکانیسم جدیدی را برای معامله با ایران ایجاد می کند
شعارسال:وزارت خارجه ژاپن امروز سه شنبه اعلام کرد که توکیو بعد از اعلام معافیت های تحریمی آمریکا، مکانیسم جدیدی را برای معامله با ایران ایجاد می کند.

به نقل از اسپوتنیک، آمریکا اعلام کرده که هشت کشور از تحریم نفتی ایران معاف هستند که نام ژاپن نیز در میان این هشت کشور وجود دارد.

در همین رابطه وزارت خارجه ژاپن از تصمیم توکیو برای ایجاد مکانیسم تجاری جدید برای معامله با ایران خبر داده و صبح امروز سه‌شنبه «هیروشیگه سه‌کو» وزیر بازرگانی ژاپن، به خبرنگاران گفت: این کشور آماده می‌شود تا واردات نفت ایران را از سر گیرد.

سه‌کو به خبرنگاران گفت: ایالات متحده برای ارائه معافیت‌ها، به موضوع ثبات در تامین منابع انرژی و پیامدهای آن بر شرکت های ژاپنی توجه کرده‌ است. وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنایع ژاپن در عین حال افزوده است توکیو از نزدیک با واشنگتن تبادل نظر خواهد کرد.

هیروشیگه سه‌کو می‌گوید: البته تصمیم نهایی با شرکت‌های خصوصی (در ژاپن) است، اما بر پایه تصمیم فعلی، این شرکت‌ها به احتمال زیاد آماده می‌شوند تا واردات نفت خام ایران را از سر گیرند.

سه‌کو همچنین از تائید یا رد این موضوع که آیا ژاپن واردات نفت از ایران را پس از معافیت‌های ۱۸۰ روزه فعلی به صفر خواهد رساند، خودداری کرد و گفت: این موضوع به مذاکرات آتی بستگی دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار15 آبان 97، کدخبر: 4451452،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین