پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۶۳۲۹۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
استادیار بخش روابط بین الملل آکادمی دیپلماتیک وابسته به وزارت خارجه روسیه، ولادیمیر افاتکوف، می گوید: افزایش عرضه انرژی از جنبه اقتصادی به نفع روسیه است و علاوه بر این، براساس یک واقعیت جغرافیایی سیاسی، روسیه از تقویت و استحکام امنیت اقتصادی، در مثلث روسیه-ترکیه-ایران، نفع زیادی می برد.طبق گزارش رسانه ها، دولتهای اروپایی که برای حفظ توافق هسته ای با ایران تلاش می کنند، آماده حمایت از این برنامه ایران و روسیه هستند.

شعار سال: صوفیا ساتشیفکو در مقاله ای تحت این عنوان در روزنامه "سفوبودنايا بريسا"، در مورد ادعای وزارت خارجه اسرائیل درباره فاش شدن اطلاعاتی مربوط به توافق بین تهران و مسکو برای ایستادگی در برابر تحریمهای آمریکا نوشت: روسیه قصد دارد به ایران کمک کند تا از تحریمهای آمریکا عبور کند. بر این اساس، روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران طی نشست تهران در 7 سپتامبر، در این مورد توافق کردند و این، مساله با استناد به سند سرّی وزارت خارجه اسرائیل، مطرح می شود.

این رسانه عرب زبان ادامه داد: دانا فایس، نویسنده مقاله اسرائیلی در صفحه شخصی خود در توئیتر به این مساله اشاره کرده است که ایران نفت خام خود را از طریق دریای خزر در روسیه ذخیره می کند، تا نفت ایران نیز مانند نفت روسیه بتواند به دیگر کشورها فروخته شود.

طبق گزارش رسانه ها، دولتهای اروپایی که برای حفظ توافق هسته ای با ایران تلاش می کنند، آماده حمایت از این برنامه ایران و روسیه هستند.

در همین رابطه، استادیار بخش روابط بین الملل آکادمی دیپلماتیک وابسته به وزارت خارجه روسیه، ولادیمیر افاتکوف، می گوید: افزایش عرضه انرژی از جنبه اقتصادی به نفع روسیه است و علاوه بر این، براساس یک واقعیت جغرافیایی سیاسی، روسیه از تقویت و استحکام امنیت اقتصادی، در مثلث روسیه-ترکیه-ایران، نفع زیادی می برد.

این مساله جنبه سومی هم دارد، که به مخالفت روسیه، ایران و ترکیه با سیاست تحریمهای امریکا، مربوط است.

مصلحت ترکیه در ان است که موجودیت خود بعنوان یک مرکز مستقل قدرت را تقویت کند. علاوه بر اینکه گاهی منافع اقتصادی و ژئوسیاسی خاصی برای ان وجود دارد. این در حالی است که ما نمی دانیم ایران در پشت صحنه ذخایر نفت و گاز، چه وعده هایی به ترکیه داده است.

چرا اروپا آماده همکاری با این مکانیسم است؟

اولا و قبل از هر چیز، اروپا به سمت تنوع بخشیدن به دولتهای صادر کننده ذخایر نفتی، گرایش دارد و همزمان، به دنبال آن است که بازار نفت و گاز از نوسان و گرانی، به دور باشد.

ایالات متحده چطور با این مکانیسم مقابله می کند؟

به احتمال زیاد، آمریکایی ها به دنبال ساز و کارهایی می روند تا بتوانند راههای جایگزین برای همکاری با ایران را ببندند و چه بسا تحریمهایی را برای شرکتهای اروپایی بزرگ و حتی دولتهای مشخصی در اتحادیه اروپا، در نظر بگیرند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب تاریخ انتشار 26مهر 97، کدمطلب: 435893، www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
حتی اگر این توافق انجام شده باشد، روسیه سود خودش را به حد کافی برده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
ا.ف75
صدردصد روسیه از این کار نفع زیادی نصیبش مشه ولی باز بهتر از اینه مه نفت رو نفروشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
ما مهندسان این جامعه یا راهی میابیم یا راهی میسازیم


س ی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
ایران برای مواجه با تحریم ها راه های میانبر مختلفی داره که امیدواریم به نفع مردم باشه
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
0
0
در هر صورت مقامات آمریکا هم بیکار نمیشینن
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین