پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۴۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
فدراسیون فوتبال ایران که سابقه یک بار تعلیق شدن توسط فیفا بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان را دارد، به خاطر بازنشسته بودن رئیس خود در آستانه روزهای پرتنش تازه‌ای قرار گرفته است.
شعارسال: با اعلام قانون منع بکارگیری بازنشسته ها در مسئولیت های دولتی، یکی از افرادی که باید صندلی ریاست را ترک کند، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال است که البته در فاصله کمتر از دو هفته تا پایان مهلت اعلام شده نه تنها مسئولیتش را ترک نکرده بلکه تدابیری برای ماندن در این مسئولیت هم اندیشیده است.

درحالی که برخی روسای فدراسیون ها به دلیل بازنشستگی مسئولیت را رها و استعفایشان را اعلام کردند، مسئولان فدراسیون فوتبال با این توجیه که فدراسیون فوتبال یک نهاد غیردولتی است، همچنان بر صندلی خود تکیه زده اند و قصد جدا شدن هم ندارند.

با وجود رایزنی های غیررسمی که با رئیس فدراسیون فوتبال صورت گرفته تا استعفایش را اعلام کند، اما مهدی تاج نه تنها حاضر به پذیرش این توصیه ها نشده بلکه در تلاش است تا با حمایت هایی که از فیفا می گیرد و یادآوری اتفاقات گذشته که به تعلیق فوتبال ایران به خاطر دخالت دولت همراه بود، همچنان در مسئولیت خود بماند.

اما نامه ای که از سوی دبیرکل فیفا برای محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران ارسال و طی آن خواستار ارائه توضیحات در مورد شائبه های دخالت دولت در فدراسیون شده بود، ورق را به سود تاج و یاران بازنشسته اش در فوتبال برگرداند.

در این نامه از دبیرکل خواسته شده است که توضیحاتی را در این مورد به مسئولان فیفا ارائه کند تا آنها در جریان وضعیت فدراسیون ایران و دخالت احتمالی دولت قرار بگیرند. بعد از انتشار این نامه عنوان شد اطلاعات از داخل ایران به فیفا داده شده است.

با پیچیده تر شدن ماجرای رفتن مهدی تاج از فدراسیون فوتبال، دومین نامه از سوی مسئولان ورزش برای فیفا نوشته و طی آن تاکید شد که این تصمیم را پارلمان ایران برای استفاده بیشتر از مدیریت جوانان گرفته و هیچ ارتباطی به دولت ندارد. مسئولان ورزش در رایزنی هایی هم که داشتند به مسئولان فیفا اطمینان خاطر داده اند که دولت دخالتی در فوتبال نخواهد داشت.

اما سومین نامه ای که اوضاع فوتبال را پیچیده تر از قبل کرده و نوید روزهای پرتنش را می دهد، از سوی فدراسیون برای وزارت ورزش ارسال و طی آن تاکیده شده است که اعضای هیات رئیسه و رئیس فدراسیون قصدی برای ترک مسئولیت خود ندارند و از آنجایی که یک نهاد غیردولتی هستند می خواهند به کارشان در این فدراسیون ادامه دهند.

علاوه بر مهدی تاج، چند عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و همچنین علی کفاشیان بازنشسته هستند و با اجرای این قانون باید مسئولیت شان را ترک کنند. اما با ارسال این نامه به وزارت ورزش اعلام کرده اند قصد رفتن ندارند و می خواهند بمانند.

با این شرایط به نظر می رسد فوتبال ایران روزهای پرتنشی را پیش رو خواهد داشت و اتفاقات تازه ای در آن رقم خواهد خورد. باید دید این دوئل را مهدی تاج خواهد برد یا وزارت ورزش؟

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 16 آبان 1397 ، کدخبر: 4452356 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
ا.ف75
این همه هزینه برای فوتبال ایران واقعا لازمه در صورتی که کشور در شرایط فوق العاده قرار داره؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
م.آ75
متاسفانه عدم وجود ناظر قانون و عدم اجرای به موقع قانون سبب اینجور مشکلات میشع
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
م.آ75
اینکه اوضاع فوتبال چرا پیچیده است فکر نکنم اتفاق خاصی بیفت و هر ارگان باید از قانون پیروی کن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین