پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
انتصاب طه‌هاشمی در تهران برای عضویت موظف در یکی از هلدینگ‌های مهم و عظیم شستا و همزمانی آن برای حضور در واتیکان به‌عنوان سفیر، جای سؤال و تعجب فراوان دارد!
شعارسال: شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین (TPICO) بزرگترین شرکت فعال در صنعت دارویی کشور است که از سال ١٣٨٢ در تمام حوزه‌های دارویی و زنجیره تأمین دارو فعالیت داشته و بزرگترین صادرکننده محصولات دارویی ایران محسوب می‌شود.

این شرکت دارای ١١ کارخانه تولیدکننده بیش از ٦٥٥ قلم محصولات دارویی در ٣٢ حوزه درمانی است که تولید ۲۷ درصد از آنها انحصاری بوده و سهم بازار این محصولات بر اساس آمارنامه دارویی کشور حدود ۳۵ درصد است.

شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین، یکی از هلدینگ‌های ۹گانه وابسته به شستا، شرکت سرمایه‌گذاری وابسته به سازمان تأمین اجتماعی به شمار می‌آید.

طی دو روز اخیر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به انتشار اسامی اعضای هیأت مدیره تمام شرکت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و هلدینگ‌های زیرمجموعه خود کرده است.

البته فارغ از اینکه انتشار این اسامی با استقبال مردم و مسئولان دلسوز نظام همراه بوده است اما دارای نواقصی نیز هست که به نظر می‌رسد در اولین فرصت باید از سوی مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصلاح شود.

از جمله این نواقص عدم انتشار سوابق و رزومه افراد حاضر در لیست اعلامی است تا مشخص شود سِمت‌های اشغال‌شده توسط افراد دارای صلاحیت و ضوابط بوده است یا خیر؟

علاوه بر این در مدارک تحصیلی ذکر شده، صرفاً درجه تحصیلی قید شده و خبری از نوع مدرک تحصیلی مرتبط با شغل مدیریتی این افراد نیست!

به گزارش آنا، در لیست اعلامی، اسامی متعددی به چشم می‌خورد که به احتمال فراوان با روابط سیاسی انتخاب شده‌اند و خبری از ضوابط و صلاحیت‌های فردی و حرفه‌ای نیست.

البته ذکر این نکته ضروری است که قرار بود طبق بخشنامه‌ اخیر صادر شده از سوی سرپرست سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای هیأت‌مدیره بر اساس ضوابط و فراخوان انتخاب شوند اما هنوز در عمل اتفاقی رخ نداده است.

انتصاب در تهران، مدیریت از رُم

به گزارش آنا، در لیست اعلامی وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی طبق مستندات ارائه شده اسامی هیأت‌مدیره شرکت‌ها، در شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری دارویی تأمین سید‌طه هاشمی به‌عنوان عضو موظف هیأت‌مدیره این شرکت در حال فعالیت است.

در این شرکت که محمد رضوانی‌فر مدیریت عاملی آن را عهده‌دار است، هاشمی به‌عنوان عضو موظف دارای سمت اجرایی در شرکت عظیم دارویی شستا نیز هست.

نکته جالب توجه ماجرا اینست که مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در تاریخ ۱۰ تیرماه ۹۷ اعلام کرد بنا به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رئیس جمهور، حجت‌الاسلام سیدطه هاشمی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در واتیکان تعیین شد.

بنابراین طه هاشمی در حالی به‌عنوان سفیر ایران در واتیکان منصوب شده که همزمان از فاصله بیش از ۵ هزار کیلومتری امور شرکت دارویی شستا را مدیریت و سامان می‌دهد.

از آنجا که امکان دارد مسئولان شستا به تکاپو افتاده و جوابیه‌ای به این گزارش مستند طبق اطلاعیه شماره اول وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده کنند، لازم است پیش از تنظیم هرنوع پاسخی ابتدا درباره اینکه چرا با وجود انتصاب به‌عنوان سفیر، استعفایی از وی در رسانه‌ها و سایت شرکت سرمایه‌گذاری منتشر نشده است، شفاف‌سازی کنند.

بررسی اطلاعات ارائه شده سرمایه‌گذاری دارویی تأمین در سامانه اطلاع‌رسانی ناشران نیز نشان می‌دهد در تاریخ ۱۴ بهمن‌ماه ۹۶ سیدطه هاشمی ۶۰ ساله متولد ۱۳۳۷ جایگزین ابوالفضل کزازی از طرف شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین به‌عنوان عضو موظف در هیأت مدیره قرار گرفته است.

جالب تر اینکه با توجه به حضور سرمایه‌گذاری دارویی تأمین در لیست شرکت‌های پذیرفته شده در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران با نماد «تیپیکو»، قیمت سهام شرکت نسبت به ابتدای امسال تغییری نکرده است و همچنان در محدوده قیمتی ۶۰۰ تومان درجا می‌زند.

بر اساس این گزارش، طبق ماده ۲۴۱ قانون تجارت اگر افراد در بیش از یک هیأت مدیره عضویت داشته باشند، در صورت عضویت از پاداش و حق حضور محروم خواهند بود.

اما با این حال در لیست اعلامی وزارت رفاه که با هدف شفاف‌سازی منتشر شده، برخی افراد علاوه بر عضویت در هیأت‌مدیره یک شرکت در دیگر شرکت‌ها نیز عضویت دارند که مستندات این موضوع نیز در آینده منتشر خواهد شد.

پیشنهاد دیگر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در راستای شفافیت، این گام مؤثر را برداشته است بهتر بود میزان حقوق و مزایای افراد و نوع مدرک تحصیلی و رزومه آنان را در معرض دید عموم قرار دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 16 آبان 1397 ، کدخبر: 323907 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین