پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
از شب گذشته و انتخاب شریعتمداری برای وزارت خانه کار و رفاه اجتماعی کاربران فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش‌های جالبی را نشان دادند.

شعار سال: محمد شریعتمداری، وزیر مستعفی صنعت، معدن و تجارت (صمت) که مدت نسبتا کوتاهی یعنی فقط حدود ۱۴ ماه در این پست قرار داشت، شب گذشته و با ۱۹۶ رأی موافق وزیر کار و رفاه اجتماعی شد!

شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) کارنامه درخشانی از خود به جای نگذاشت و عملا نتوانست از کارشناسان نمره قبولی بگیرد.

عدم اصلاح موافقت‌نامه تجارت ترجیحی با کشور ترکیه، غفلت از اتخاذ استراتژی صنعتی، عدم استفاده مناسب از فرصت‌های صادراتی به کشور‌های همسایه، غفلت از سامان‌دهی ورود شرکت‌های خارجی به عرصه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بلاتکلیفی قرارداد‌های خودرویی پس از خروج آمریکا از برجام از جمله مواردی بود که شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هیچگاه به توفیقی در این موارد نرسید.

با این حال انتخاب مجدد وزیری با چنین سابقه‌ اجرایی برای وزارت خانه‌ مهمی مثل وزارت کار و رفاه اجتماعی که این روز‌ها این وزارتخانه هم با چالش‌های گوناگونی مواجه است، جای تامل فراوانی را دارد.

از شب گذشته و انتخاب شریعتمداری برای وزارت خانه کار و رفاه اجتماعی کاربران فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش‌های جالبی را نشان دادند.

کاربر فرزان با انتشار توئیتی به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت:با رای اعتماد مجلس به شریعتمداری مرزهای وقاحت و لابی گری کیلومترها جابجا شد


سیده راضیه حسینی هم با اشاره به رای گرفتن شریعتمداری از مجلس نوشت:تو این وضعیت نابسامان، معرفی دوباره شریعتمداری و رأی‌ اعتماد بهش، بیشتر از هرچیزی دهن‌کجی به مردم و مشکلات‌شونه. ‏دولت و مجلس توی توجه به دردهای مردم دیگه حتی حفظ ظاهر هم نمی‌کنن.


محمد مهدی طیبی هم با انتشار عکسی از سیب زمینی به این موضوع واکنش نشان داد: الان اوضاع مجلس جوری شده که اگه دولت از بین این سیب زمینی ها وزیر برای کابینه اش پیشنهاد بده حتما رای اعتماد میگیره.


احمدرضا اردشیر هم با اشاره به ارتباط وزارت کار و امور اجتماعی با بازنشستگان نوشت: شریعتمداری جونه مادرت برگرد وزارت صنعت هرچی دوس داری خودروی لوکس وارد کن اما مستمری بازماندگان و بازنشستگان بنده خدا رو مورد عنایت قرار نده


کاربر سلمانه هم به صحبت های شریعتمداری در مجلس واکنش نشان داد و در این خصوص نوشت:شریعتمداری در صحن علنی: بنا به دستور رییس جمهور و واعظی از صمت استعفا دادم تا در وزارت کار خدمت کنم، مشروط به اینکه نمایندگان رای بالایی بدهند! ‏بزرگوار چه گُلی به سر وزارت صمت زدین که عجله دارین برای پیاده سازیش تو وزارت کار، دیر اومدین زود هم می خواین برین!!


علیرضا پورجعفری هم با کنایه به عملکرد مجلس شورای اسلامی نوشت:اینکه ادم هایی امثال شریعتمداری، پس از طی یک دوره در یک وزارتخانه، مجدد برای وزارتخانه دیگه ای توسط مجلس انتخاب میشن نشون میده مجلس شورای اسلامی امروز نه تنها در راس امور نیست حتی وجودش با این ادما در شان نظام اسلامی هم نیست، چراکه در اون حرف اول رو لابی_گری و منافع فردی میزنه


کابر کوروش هم به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت:شریعتمداری به خاطر سوء مدیریت و مشکلات مالی تحت فشار از وزارت سمت رفت وزارت کار که بزرگترین مجموعه های اقتصادی و مالی ایران دستشه. زیبا نیست؟!


با این حال باید دید که عدم توجه عملی در به‌کارگیری جوانان در پست‌های حساس و مدیریت‌های کلان وزارت کار و رفاه اجتماعی که یکی از دلایلی بود که وزیر پیشین را از ادامه کار در وزارتخانه بازداشت، موضوعی که در ماه‌های اخیر در جریان قانون منع به کارگیری بازنشستگان هم بروز بیشتری پیدا کرد، مورد توجه شریعتمداری قرار می گیرد یا بازهم باید شاهد نابسامانی های مدیریتی در وزارت خانه شریعتمداری باشیم!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 6 آبان 97، کد مطلب: 720353:www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین