پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۶۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
شریعتمداری درباره برگزاری جلسه شورای عالی کار گفت: امیدواریم همین هفته آینده جلسه شورای عالی کار برگزار شود وهفته آینده در زمینه واحدهای تولیدی مشکل‌دار نیز جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد .
شعارسال: ‌حمیدرضا سیفی، رئیس کانون انجمن صنفی کارفرمایی استان ایران با حضور در نشست مشترک نمایندگان کارفرمایان و تشکل های کارگری با اشاره به اینکه در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم گفت: نیازمند اقدامات عملیاتی برای حل مشکلات هستیم و در چنین شرایطی نیازمند قهرمانی هستیم که بتواند جراحی کند. در حال حاضر کارگران و کارفرمایان در حال نابود شدن هستند.

وی ادامه داد: از وزیر کار درخواست رعایت سه جانبه گرایی داریم . یکی از موانع بزرگ سر راه کارگران و کارفرمایان سازمان تأمین اجتماعی است. این سازمان نه سرعت دارد و نه پاسخگو است و نگاهش فقط به جیب کارفرمایان است.

سیفی گفت: از شما انتظار داریم که بررسی کنید چه کسانی در مدیریت شستا دخالت دارند؟ چرا بهترین شرکت ها در شستا درآمدشان صفر است و همچنین چرا با رکود بالاتر هزینه های تأمین اجتماعی بالاتر رفته است.

*ایجاد شغل برنامه استراتژیک قوی می‌طلبد

در ادامه این مراسم محمد عطاردیان،دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با اشاره به اینکه ایجاد شغل برنامه استراتژیک قوی می‌طلبد گفت: اگر چنین برنامه مدون و استراتژیکی را داشته باشیم کانون عالی کارفرمایان در قبال مقرراتی که به دولت پیشنهاد می دهد ایجاد شغل از طریق انجام کارهای عمرانی و زیربنایی را تعهد می کند.

وی افزود: در حال حاضر پروژه‌های ناتمام بسیاری هستند که به شرط تامین اعتبار لازم و تشویق پیمانکاران، این آمادگی وجود دارد که در جهت رونق اشتغالزایی به تکمیل آنها پرداخت.

عطاردیان ادامه داد: برخی استانها دارای مزیتها و پتانسیل‌های بسزایی در بخشهای کشاورزی یا صنعت و معدن هستند که می توان بر اساس موقعیت این استانها طرح‌های متناسب را به منظور ایجاد اشتغال پایدار تعریف و اجرا کرد مثلا اگر یک کارخانه بزرگ تولید شیر احداث شود و در کنار آن تشکیلات مربوط به لبنیات و فراورده‌های لبنی به وجود آید ، ضمن اشتغالزایی گسترده،‌ امکان صادرات محصولات این کارخانه فراهم می شود.

وی ادامه داد: شرکای اجتمای دولت یعنی کارگران و کارفرمایان چندین سال است صورتجلسه‌ای را امضا کردند که تأمین اجتماعی زیرنظر دولت نباشد، ما معتقدیم پول تأمین اجتماعی متعلق به کارگران است و نباید وارد بیت‌المال شود، اما متأسفانه دیدیم در بودجه سال 97 مصوب شد که سهم درمان به خزانه واریز شود، امیدواریم که این طرح در قالب لایحه‌ای از جانب دولت بتواند به صورت لایحه ارائه شود تا این مشکل حل شود.

در جریان این تقاضا، شریعتمداری گفت: در این مورد باید ببینیم واقعاً این موضوع به ضرر کارگران بوده یا خیر، بعد از بررسی و ارزیابی سه‌جانبه می‌توانیم درباره آن تصمیم‌گیری کنیم.

عطاردیان ادامه داد: همچینن معتقدیم که برنامه‌هایی زیربنایی برای اشتغال داشته باشیم، چرا که در سالهای اخیر متأسفانه طرح‌های زیربنایی را تعطیل کرده‌ایم و بودجه آن را به بخش جاری اختصاص داده‌ایم که در این بخش اشتغال ایجاد نمی‌شود.

* مزد را بسته ایم و گرگ هار تورم را رها

همچنین حسن صادقی عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران اصلاح دستمزدها در جهت ارتقا قدرت خرید کارگران را خواستار شد.

وی ادامه داد: متاسفانه مزد را بسته ایم و گرگ هار تورم را رها کرده ایم. صادقی اصلاح نظام تعیین مزد را در قالب روندی شناور از وزیر جدید خواستار شد.

وی همچنین بر ضرورت تدوین و تصویب نهایی آیین نامه اصلاح بند 1 و 2 ماده 7 قانون کار درباره قراردادهای موقت تاکید کرد و خطاب به شریعتمداری گفت: امیدواریم از اقتدارتان در دولت برای نهایی شدن این مصوبه استفاده کنید.

*احتمال برگزاری جلسه شورای عالی کار در هفته جاری

در پایان این نشست،محمد شریعتمداری مطالبه کارگران برای برگزاری جلسه شورای عالی کار را قابل تحقق دانست و گفت: امیدواریم همین هفته آینده جلسه شورای عالی کار برگزار شود و بتوانیم به تصمیم سه‌جانبه‌ای در زمینه کاهش قدرت خرید کارگران برسیم.

وی همچنین بر ضرورت تداوم سه‌جانبه‌گرایی تأکید کرد و گفت:‌این ارتباط چه در قالب شورای عالی کار و چه به صورت مجازی باید تداوم یابد.

وزیر کار، موضوع بنگاه‌های مشکل‌دار را یکی دیگر از اولویت‌های خود در وزارت کار عنوان کرد و گفت: هفته آینده در زمینه واحدهای تولیدی مشکل‌دار نیز جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد که این موضوع نیز از اولویت‌های مهم در وزارت کار برای صیانت از نیروی کار است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 6 آبان 1397 ، کدخبر: 1863876 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
ا.ف75
اینکه جلسه برگزار بشه اینکه مشکلات مطرح بشه اما حل نشه به چه درد می خوره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین