پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
فرماندار اردکان گفت: گزارش‌ها و آمارها نشان می‌دهد که تاکنون بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از منابع آبی موجود در شهرستان اردکان مورد استفاده قرار گرفته است.

شعار سال: هادی مقیمی در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اردکان اظهار داشت: شهرستان اردکان با توجه به واقع شدن در انتهای دشت یزد - اردکان، از لحاظ منابع آبی وضعیت بحرانی دارد.

وی بیان کرد: با توجه به توسعه صنایع کشاورزی و خشکسالی‌های دو دهه اخیر، سطح آب در این منطقه به شدت افت پیدا کرده به نحوی که گزارش‌ها نشان می دهد ۷۰ تا ۸۰ درصد منابع آبی این منطقه مصرف شده است.

فرماندار اردکان خاطرنشان کرد: این وضعیت زنگ خطری جدی برای اردکان است و باید برای آن تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان مزایای طرح خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی اردکان افزود: طرح خاموشی زمستانه مورد حمایت فرمانداری اردکان است و باید در شهرستان اجرا شود.

وی عنوان کرد: اما با توجه به درجه شوری آب در اردکان، باید در مورد زمان بندی این طرح، مراقبت کامل انجام گیرد تا کشاورزان دچار کمترین آسیب شوند به این معنا که هماهنگی کامل با کشاورزان انجام شود و این طرح با رضایت آنها اجرایی شود.

مقیمی با بیان اینکه کشاورزان نیز باید در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند زیرا حیات منطقه وابسته به منابع آبی است، عنوان کرد: کشاورزان برای بهینه‌سازی مصرف آب از سیستم‌های آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی و همکاری صنف کشاورزان با شرکت آب منطقه ای یزد استفاده کنند.

در این جلسه نماینده کشاورزان، نماینده سازمان محیط زیست شهرستان اردکان، نماینده جهاد کشاورزی شهرستان و دیگر اعضای شورای حفاظت از منابع آب به بیان پیشنهادها و انتقادهای خود پرداختند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 15 آبان 97، کد مطلب: 4452313: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین