پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: متأسفانه با وجود گذشت یک سال از وقوع زلزله استان کرمانشاه هنوز بیش از ۵هزار خانوار در چادر و کانکس سکونت دارند.

شعارسال: حجت‌الاسلام جواد فاطمی‌نسب با اشاره به اینکه میزان خسارت وارده به منطقه زلزله‌زده بسیار بالا است اظهار داشت: در مدت یک سال گذشته مردم، خیرین و دولت زحمت بسیاری برای آبادانی مناطق زلزله‌زده متحمل شده‌اند و خدمات زیادی به مردم منطقه ارائه شده اما با وجود این، متأسفانه هنوز مردم مشکلات فراوانی دارند.

امام جمعه سرپل‌ذهاب بیان کرد: این امر می‌طلبد یک بار دیگر دولتمردان، مردم و خیران دست به دست هم بدهند و به یاری این مردم بشتابند.

فاطمی‌نسب با یادآوری اینکه بسیاری از مردم همچنان در کانکس و چادر سکونت دارند عنوان کرد: نوسانات قیمت ارز و شرایط متغیر بازار سبب گرانی مصالح ساختمانی شد و براین‌اساس روند ساخت‌‌وساز با کندی پیش می‌رود و همین امر موجب شد مردم اکنون در تکمیل منازل خود دچار مشکل شوند.

وی با اشاره به اینکه آمارهای خوبی از سوی استاندار کرمانشاه در رابطه با ساخت واحد‌های مسکونی در روستاهای زلزله‌زده ارائه شده است گفت: اما با وجود این، تعدادی از واحد‌های مسکونی هنوز در روستاها ساخته نشده است و همین امر موجب پیدایش مشکلاتی برای مردم این منطقه شده است.

امام جمعه سرپل‌ذهاب اضافه کرد: امیدواریم دولت هرچه سریع‌تر تدبیری بیندیشد تا مردمی که هنوز در کانکس به‌سر می‌برند و به‌دلیل گرانی مصالح هیچ امیدی برای تکمیل منازل مسکونی خود‌ ندارند بتوانند به منازل خود بازگردند، و بعد از گذشت یک سال متأسفانه در سرپل‌ذهاب مشکلات زیرساختی در معابر و کوچه‌ها وجود دارد.

وی با ابراز اینکه با وجود گذشت یک سال دانشگاه این شهرستان دارای مشکلات متعدد است، عنوان کرد: از سوی دیگر مستأجران در وضعیت بلاتکلیفی به‌سر می‌برند.

فاطمی‌نسب با تصریح به اینکه دولت باید نگاه ویژه‌ای به استان کرمانشاه برای رفع مشکلات داشته باشد، گفت: کمک‌ها و تسهیلات دولتی به‌تنهایی برطرف کننده مشکلات مردم نیست زیرا با افزایش قیمت‌ها هم هزینه قرارداد پیمانکاران و هم مصالح بسیار بیشتر شده است.

وی با اظهار اینکه قیمت مصالح ساختمانی در هفته‌های اخیر بسیار افزایش یافته است متذکر شد: اکنون ساخت‌‌وسازها در مناطق زلزله‌زده متوقف شده و مردم توانایی ساخت منازل خود را ندارند و دولت باید تسهیلات ویژه‌ای برای مردم کرمانشاه در سالگرد زلزله تخصیص دهد.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 20آبان 1397 ، کدخبر: www.tasnimnews.com،1872953

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین