پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
کنده کاری های خیابانی و آب گل آلود صدای مسئولان و مردم سرفاریاب را درآورد و به نظر می رسد وضعیت به گونه ای است با بارش باران آب شرب شهروندان گلی شده و قابلیت مصرف ندارد.مدت چند ماه است که خیابان اصلی سرفاریاب جهت لوله گذاری فاضلاب در شهر، کنده کاریهایی در آنها شده و کانال هایی در برخی مناطق به ارتفاع حدود سه متر درست شده است.از طرفی شهردارسرفاریاب دراین خصوص گفت:از زمان آغاز پروژه تا بعداز اولین بارش، مکاتبات و تماس های لازم انجام گرفت اما نتیجه ای نگرفتیم و همچنین هر روز مردم مراجعه می کنند و در جواب این مشکل می توانم بگویم مکاتبات تا کنون نتیجه ای نداشته است.

شعار سال: اعتراضات شدید مردم سرفاریاب در شبکه های اجتماعی نسبت به وضعیت نابسامان خیابانها و معابر عمومی شهر سرفاریاب که بعد از حفاری های پیمانکار آب و فاضلاب برای خط لوله تصفیه خانه فاضلاب و خط لوله آب شرب این شهر به ویژه در سطح خیابان اصلی به وجود آمده است ضمن ابراز گلایه از روند موجود از مسئولین خواستار رفع این بحران شدند.

مدت چند ماه است که خیابان اصلی سرفاریاب جهت لوله گذاری فاضلاب در شهر، کنده کاریهایی در آنها شده و کانال هایی در برخی مناطق به ارتفاع حدود سه متر درست شده است.

این درحالیست که باتوجه به اینکه طول مسیر کوتاه بوده و همچنین قبل از ماه محرم قرار بود پروژه تکمیل شود اما به حال خود رها شده و با بارش باران مشکلات شهروندان دوچندان شده است.

رئیس آب و فاضلاب سرفاریاب با اعلام نارضایتی مردم بیان کرد: مکاتبات لازم انجام گرفته و ما از روند ناراضی هستیم ومشکلات را می بینیم .

از طرفی شهردارسرفاریاب دراین خصوص گفت:از زمان آغاز پروژه تا بعداز اولین بارش، مکاتبات و تماس های لازم انجام گرفت اما نتیجه ای نگرفتیم و همچنین هر روز مردم مراجعه می کنند و در جواب این مشکل می توانم بگویم مکاتبات تا کنون نتیجه ای نداشته است.

باید عنوان کرد که آب شرب و سالم در منطقه گردشگری سرفاریاب لازم بوده و یکی از اولویت های بسیار مهم در این منطقه تلقی میشود.

همچنین میتوان گفت که باتوجه به اینکه مکاتبات اداری جواب نداده،مسئولان ذیربط نیز دیگر توانایی حل ذچنین مشکلی را ندارند.

یکی دیگر از پروژه های مهم که میتواند یکی از مشکلات مهم شهروندان سرفاریاب را برطرف کند،پروژه تصفیه خانه آب سرفاریاب است.

این پروژه که درحال حاضر برای اهالی این منطقه، هنوز به اتمام نرسیده ومردم نیز منتظر تکمیل چنین پروژه ای هستند.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در خردادماه سال جاری با اشاره به سلامت کامل آب روستاهای استان گفت: تنها در دوماهه ابتدایی سال ۹۷ در حدود ۹۵ مورد بازدید از تاسیسات آبرسانی روستایی، بیش از ۱۳۰ مورد آزمایش میکروبی و شیمیایی انجام شده است.

رجب پور به برخی گلایه مندی ها در خصوص آب سرفاریاب هم اینطور اشاره کرد: کدر شدن آب و افت ظاهری کیفیت آن در سرفاریاب همواره دغدغه جدی مردم و مسئولان بود و در همین رابطه پروژه عظیم تصفیه خانه سرفاریاب با اعتباری حدود ۴۰ میلیارد ریال از سال ۹۶ شروع به کار کرد.

وی گفت: با تامین تجهیزات اختصاصی این تصفیه خانه و بهره برداری از این پروژه، مشکلات شهر سرفاریاب و روستاهای این منطقه مرتفع می شود.

همچنین نماینده چهار شهرستان کهگیلویه،بهمئی،لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی در دیدار مردمی و بازدید از طرح ساخت تصفیه خانه آب شرب شهر سرفاریاب گفت: با توجه به ضرورت تامین آب شرب سالم برای شهروندان سرفاریاب تجهیزات لازم برای این طرح تامین شده است و قرار شد این تصفیه خانه سوم خرداد ماه امسال به یمن سالروز آزادی خرمشهر افتتاح شود.

Image result for ‫تصفیه خانه سرفاریاب‬‎

از طرفی سیدفرج الله پژمان امام جمعه سرفاریاب عنوان کرد:با بارش رحمت الهی بازهم آب شرب سرفاریاب گل آلوده شده ومدت یک هفته است که آب شرب و حتی برای وضو ندارند.

وی گفت :مسئولین درصدور فیش های آب تجدیدنظرکنند و برای افتتاح تصفیه خانه سریعتر اقدام شود چرا که مردم با مشکلات بسیار زیادی روبه رو هستند.

در پایان از مسئولان استانی و در مرتبه بالاتر کشوری،خواستاریم تا دو پروژه مهم منطقه سرفاریاب که در بارندگی و برای ادامه حیات ان ها ضروری است را برطرف کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس تاریخ انتشار 19 آبان 97، کدخبر: 112439، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین