پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
مسئول شبکه لرزه نگاری کرمانشاه گفت: از زمان وقوع زلزله 7.3 ریشتری ازگله در 21 آبان سال 96 تاکنون (21 آبان 97) پنج هزار و 511 پس لرزه در استان به ثبت رسیده است.

شعار سال: فرهاد فروزی افزود: از این تعداد پس لرزه ثبت شده دو هزار و 815 مورد در سال 97 و دو هزار و 696 مورد نیز در سال 96 به وقوع پیوسته است.
به گفته او ، از مجموع پس لرزه های ثبت شده، 11 مورد بالای پنج ریشتر، 107 مورد بین چهار تا پنج ریشتر، 639 مورد بین سه تا چهار ریشتر و چهار هزار و 754 مورد نیز کمتر از سه ریشتر بوده است.
وی تصریح کرد که در شهریور امسال در مجموع 963 پس لرزه در استان به ثبت رسید که یک مورد آن 5.9 ریشتر شدت داشت و به این دلیل تعداد پس لرزه در این ماه بیشتر بود.
او تعداد پس لرزه های ثبت شده در مهر امسال را 284 مورد اعلام کرد و گفت: در آبان امسال نیز تاکنون 96 پس لرزه به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه در یک سال اخیر یعنی از 21 ابان سال 96 تا امروز هر روز پس لرزه در استان بخصوص در سرپل ذهاب و ازگله داشته ایم، گفت: به طور میانگین روزانه بین هفت تا هشت پس لرزه در این مناطق ثبت شده است.
او با بیان اینکه هر چه از زمان وقوع زمین لرزه 7.3 ریشتری فاصله می گیریم از شدت و تعداد پس لرزه ها کمتر می شود، افزود: قبلا در طول شبانه روز چند مورد پس لرزه بالای سه ریشتر داشتیم که الان به ندرت بالای سه ریشتر ثبت می شود و این نشان می دهد از تعداد و شدت پس لرزه ها به تدریج کم می شود.
فروزی در ادامه با بیان اینکه شدت زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته بسیار زیاد بود، گفت: وقوع پس لرزه های متعدد پس از این زلزله بزرگ طبیعی است و پیش بینی می شود تا یکسال دیگر این پس لرزه ها ادامه داشته باشد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به نه شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 87 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و تحلیلی خزرنگار، تاریخ 21 آبان 97، کد مطلب: 83096226: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین